סערה ברשת: התינוקת החדשה של במבה שוביניסטית?

לרגל יום האישה, השיקה חברת אסם אריזה חדשה לחטיף הבמבה המוכר, ובמקום תינוק שמו תינוקת. המחווה של החברה התקבלה ברשת בגיחוך כאשר הגולשים העירו כי התינוקת לבושה, בעלת ריסים מאורכים ורזה יותר מהתינוק

חדשות כיפה חדשות כיפה 10/02/20 22:36 טו בשבט התשפ

סערה ברשת: התינוקת החדשה של במבה שוביניסטית?
התינוק המוכר והתינוקת החדשה של אסם, צילום: ללא

לאחר 27 שנים, חברת אסם השיקה אריזת במבה עם דמות של תינוקת, במקומו של התינוק המפורסם, על גב האריזה לקראת יום האישה הבינלאומי שיתקיים ב-8 במרץ. מטרתה של הדמות החדשה הייתה להעביר מסר של שוויון בין המינים, אך גרמה להרבה תגובות, חלקן שליליות וגיחוך בקרב הגולשים. 

גולשת הסבירה שהניסיון של אסם לייצר שוויון בין המינים רק הגדיל את הפער המגדרי: "אפשר שאלה? למה התינוקת לובשת בגדים והתינוק לא? אתם חוששים שהתמונה שלה תפתה מישהו?". גולשת אחרת כתבה, "לתינוק של במבה יש תלתל שובב באמצע הראש. התינוקת של במבה מתגאה בכמות שיערות של גיל 8, עם מספר קוקיות. האם זה כי ילדה צריכה להיראות מסודרת, בתוך הקווים ועם רגליים צמודות, לעומת הפישוק החינני בין רגלי התינוק?".

תגובה נוספת ציינה כי, "לתינוק של במבה אין ריסים, כי ככה זה הרבה תינוקות משני המינים. התינוקת היא כבר צרכנית פוטנציאלית של מסקרה". כמה מגיבות חדות עין שמו לב שהתינוקת יותר רזה מהתינוק של במבה. "אני מתה על במבה, זה החטיף האהוב עלי, והכוונה של אסם טובה, אבל אני פחות אוהבת אנשים וחברות שעושים חצי עבודה ולא מסוגלים לחשוב עד הסוף. זה מפחיד אותי כצרכנית מזון. מה אם אני אוכלת משהו שכושר החשיבה של מפתחיו נעצר ב-70%?", נכתב בתגובה נוספת.

אולם לא כל התגובות היו שליליות, היו גולשים שתקפו את הביקורת וחשבו שמדובר ביוזמה חיובית. כך למשל כתבה אחת הגולשות בתגובה: "יוזמה מהממת. בכל דמויות דיסני או דמויות ילדים מצוירות שהיו אי פעם צוירו בנות עם ריסים וסרט על הראש. אני לא רואה פה אף אחד מתלונן על איך מיני מאוס נראית, לא תמיד צריך להתלונן על כל דבר, לפעמים אפשר לראות את הטוב שבתינוקת במבה".
גולש אחר כתב "רוב הבנות אוהבות בגדים ורודים, שיער ארוך וריסים אבל גם כשאסם מעצבים דמות שבנות יכולות להתחבר אליה זה שובינסטי".

מאסם נמסר בתגובה: דמויות התינוק והתינוקת הן אהובות וחפות מכל אג'נדה. התגובות שאנחנו מקבלים נפלאות ומבטאות אהבה לשניהם.