הרב פרץ בישר: כלת פרס ישראל בתחום חקר התלמוד - פרופסור ורד נועם

שר החינוך הודיע לפרופסור נועם על זכייתה בפרס ישראל בתחום חקר התלמוד. ח״כ יועז הנדל (כחול לבן) ברך על בחירתה: "ישנה מגמה חשובה של נשים הלומדות וחוקרות תלמוד, פורצות דרך בעולם היהודי והאקדמי"

חדשות כיפה חדשות כיפה 10/02/20 21:46 טו בשבט התשפ

הרב פרץ בישר: כלת פרס ישראל בתחום חקר התלמוד - פרופסור ורד נועם
פרץ. מהומה טרם נאומו, צילום: נעם רבקין פנטון, פלאש 90

שר החינוך, הרב רפי פרץ, הודיע היום (ב') על זכייתה של כלת פרס ישראל בתחום חקר התלמוד - פרופ' ורד נועם, וברך אותה על זכייתה בפרס.
 
ועדת הפרס התכנסה בראשותו של פרופ' דניאל שפרבר  יו"ר הוועדה, כשלצדו החברים – פרופ' משה בנוביץ ופרופ' מיכל בר אשר סיגל בנימוקיה ציינה הוועדה כי: " פרופ' ורד נעם, כלת פרס ישראל בתחום חקר התלמוד על הישגיה הרבים המדגימים בראש ובראשונה מצוינות מחקרית מרשימה המתבטאת בפרסומים מן השורה הראשונה.

עוד הסבירה הועדה: "ראוי לציון מיוחד, רוחב יריעה אקדמי המכסה תחומים מגוונים מספרות בית שני ועד לספרות התלמוד, דרך מסורות קדומות הנטועות בספרות חז"ל, ועד גרסאות התלמוד המתבטאות בפרשנות הראשונים. פרופ' נעם הינה חוקרת בעלת שם בין לאומי והכרה רבה בחשיבות מחקרה, ובעיקר היא דמות ומופת בתרומתה לקהילה המדעית והציבורית הכללית, בהנגשת הספרות הרבנית והתלמוד לכלל ציבור הלומדים והלומדות בישראל".

ח״כ יועז הנדל (כחול לבן) ברך על בחירתה של פרופ׳ ונעם לכלת פרס ישראל בחקר התלמוד: ״בחירתה של פרופ׳ ורד נעם לכלת פרס ישראל היא בחירה מצויינת. ישנה מגמה חשובה של נשים הלומדות וחוקרות תלמוד, פורצות דרך בעולם היהודי והאקדמי, פרופ׳ נעם היא בין מובילות המגמה. זכייתה סוללת דרך לנשים רבות בישראל, מדרשות לתלמידות חכמים וחוקרות במדעי היהדות״.