מאחורי הקלעים: שקד התייעצה עם בן גביר לגבי מינויים בוועדה למינוי שופטים

יושב ראש רשימת עוצמה יהודית חשף בכנס בחירות כי יושבת ראש הימין החדש נהגה להתייעץ עימו בטרם מינתה שופטים: "היה בינינו קו ישיר של התייעצות בעניין מינוי של שופטים". מלשכת שקד נמסר: "כיו"ר הוועדה דגלה שקד בגיוון רעיוני ושיקוף הציבור, ולכן שמעה קולות שונים מכל קצוות הקשת הפוליטית"

חדשות כיפה חדשות כיפה 10/02/20 21:28 טו בשבט התשפ

מאחורי הקלעים: שקד התייעצה עם בן גביר לגבי מינויים בוועדה למינוי שופטים
איילת שקד, צילום: פלאש 90

שרת המשפטים לשעבר ויושבת ראש הימין החדש, איילת שקד, נהגה להתייעץ עם יושב ראש עוצמה יהודית עו"ד איתמר בן גביר לגבי מינויים בוועדה למינוי שופטים.

בהקלטה מתוך כנס בחירות שקיים ונחשפה הערב (ב) בחדשות 12 עולה כי בן גביר היה בקשר שוטף עם שרת המשפטים דאז שקד בנוגע למינוי שופטים: "שאלתם לגבי איילת שקד, מה שרובכם לא יודעים זה שאיילת התייעצה במשך כל השנים האלה היה בינינו קו ישיר של התייעצות בעניין מינוי של שופטים ושל כל מיני תפקידים כאלה ואחרים במערכת המשפט. אבל בכל פעם שהייתה איזושהי מחלוקת על מינוי והמערכת (מערכת המשפט) אמרה 'לא', איילת התיישרה".

שקד לא הכחישה את הדיווח. מלשכתה נמסר בתגובה: "שקד התייעצה עם אנשים רבים ומגוונים בתחום המשפט והמערכת הציבורית. כיו"ר הוועדה דגלה שקד בגיוון רעיוני ושיקוף הציבור, ולכן שמעה קולות שונים מכל קצוות הקשת הפוליטית וגם של עורכי הדין. כל מועמד נבחן בקפידה, במסגרת מאמציה של השרה לגוון את המערכת".

בכחול לבן מיהרו לתקוף את ראש הממשלה נתניהו על רקע הפרסום: "איבוד השליטה של נתניהו מגיע עכשיו למימדים מסוכנים כשאיתמר בן גביר, בן בריתו החדש והסוגד לרוצח גולדשטיין, נחשף כמי שימנה שופטים אם הוא ייבחר"