ט"ו בשבט הגיע: הפוליטיקאים נוטעים עצים

צפו: לרגל החג יצאו הפוליטיקאים לקיים את מצוות החג ונטעו עצים ברחבי הארץ. ראש הממשלה נטע עץ בבקעה, סמוטריץ בגליל ושקד בבית אל

חדשות כיפה חדשות כיפה 10/02/20 17:25 טו בשבט התשפ

ט"ו בשבט הגיע: הפוליטיקאים נוטעים עצים
נתניהו בנטיעות בבקעת הירדן , צילום: יח"צ

לכתוב חג טו' בשבט הנחגג היום יצא ראש הממשלה בנימין נתניהו לטעת עץ בבקעת הירדן: "אנחנו פה בנוף הנפלא של בקעת הירדן. השטח הזה יהיה חלק ממדינת ישראל, זה מה שסיכמתי עם הנשיא טרמאפ, זה גם מה שיהיה. אנחנו נחיל כאן את החוק הישראלי". 

נתניהו הגיע לבקעה ביחד עם שרת התרבות מירי רגב וראש מועצת יש"ע דוד אלחיאני, שם אמר:  "גנץ לא יעשה את זה. הוא קיבל וטו מאחמד טיבי. הוא אומר לו: אם אתה תספח, אתה לא תהיה ראש ממשלה. וכשגנץ מדבר על פעולה בעזה, איזה פעולה? אחמד טיבי לא יתן לו, גם על זה הוא יטיל וטו. אל תספרו לנו סיפורים, אנחנו נוביל את הביטחון, אנחנו נוביל גם את הריבונות". 

גם חברי רשימת ימינה קיימו את מנהג החג ברחבי ארץ ישראל. שר התחבורה בצלאל סמוטריץ' נטע עץ בנוף הגליל ביחד עם ראש העירייה, רונן פלוט: אני מודה לראש העיר (נוף הגליל) ששימח אותי וזיכה אותי לטעת עץ כאן בנוף הגליל והנטיעה הזאת היא סמל להמשך הנטיעות ולהשתרשות בכלל של מדינת ישראל באזור הכל כך חשוב והאסטרטגי הזה בגליל. סיימנו עכשיו ישיבת עבודה ארוכה, מעמיקה, משמעותית שבה סיכמנו על דברים חיוביים מאוד שיקדמו בעזרת ה' את העיר הזו."

סמוטריץ

סמוטריץ' בנטיעות צילום: יחצ

שר החינוך הרב רפי פרץ הגיע ביחד המועמדת שרה ב''ק לישוב מחולה היישוב הראשון שהוקם בבקעת הירדן ושחוגג היום 52 שנים להיווסדו וברך את היישוב: "יום הולדת למחולה, 52 שנה ליישוב המדהים הזה. אנחנו נמצאים בצפון בקעת הירדן, שמחים לנטוע פה עצים, שמחים לבטא את השורשים העמוקים שלנו בחבל הארץ הזה, ומצפים למימוש ההבטחה בדבר הריבונות הישראלית בבקעת הירדן, בצפון ים המלח ובכל היישובים ביהודה ושומרון. אנו מחזקים את ידי ראש הממשלה בכדי להחיל ריבונות. לבטא את השורשים העמוקים שלנו בארץ הזאת, בעם הזה, ובוודאי בתושבים הנפלאים של מחולה ש-52 שנים נטועים פה בקרקע."

 

שרה ב"ק בירכה גם היא את היישוב לרגל היווסדו: "המשמעות של לטעת עץ זה להעמיק שורשים ואחיזה באדמה. זו בדיוק המשמעות גם של ריבונות: העמקת שורשים ואחיזה בנחלת אבותינו. אנחנו כאן במחולה שחוגגת 52 שנים ואנחנו מצפים להחלת הריבונות כאן ועכשיו. אחרי הבחירות זה עלול להיות מאוחר מידי. זו המתנה שאנחנו צריכים לתת למחולה, לבקעת הירדן ולישובי יהודה ושומרון."

ח"כ איילת שקד וחכ"ל עידית סילמן נטעו עצים בבית אל במקום בנייתן של 650 היחידות דיור ביחד עם ראש המועצה, שי אלון, שם אמרה יושבת ראש הימין החדש: "הגענו היום לנטוע בבית אל ואני מקווה מאוד שכשאבוא להשקות את השקדיה אז האדמה הזאת תהיה חלק רשמי ממדינת ישראל. אנחנו נעשה מה שניתן כדי שמדינת ישראל תחיל את הריבונות על ישובי יהודה ושומרון בזמן המהיר ביותר."

שקד וסילמן נוטעות עץ בבית אל

שקד וסילמן נוטעות עץ בבית אל צילום: יח"צ

ח"כ אופיר סופר פתח את היום בנטיעות יחד עם התאחדות החקלאים בבית הספר החקלאי חווה בעדן שבעמק המעיינות:: "פתחתי את בוקר ט"ו בשבט בבית הספר חווה בעדן. מקום מדהים בעמק המעיינות שעוסק בחינוך, בחקלאות ומשלב המון ערכים מקסימים. זכינו. מאז הקמת מדינת ישראל, מקבל הקשר הנצחי בין עם ישראל לאדמת ארץ ישראל ביטוי מוחשי. הגיע הזמן לעבור לשלב הבא, ולהחיל ריבונות על כל חלקיה של הארץ."

סופר נוטע עץ

סופר נוטע עץ צילום: יח"צ