ועדת הבחירות החליטה: שמו של יגאל עמיר יוסר מפתק הרשימה לכנסת

יו״ר ועדת הבחירות, השופט הנדל, פסק כי שמו של רוצח ראש הממשלה לא יכתב על פתקי הצבעה לרשימת ״משפט צדק״, בראשות לריסה טרימבובלר, אשתו של עמיר. איציק שמולי, שהגיש את העתירה, ברך על ההחלטה: ״הגם שאושרה התמודדותה של מפלגה זו, לא יעלה על הדעת ששמו המתועב של הרוצח השפל יתנוסס על גבי מליוני פתקים"

חדשות כיפה חדשות כיפה 10/02/20 16:01 טו בשבט התשפ

ועדת הבחירות החליטה: שמו של יגאל עמיר יוסר מפתק הרשימה לכנסת
לריסה טרימבובלר. רצה לכנסת, צילום: מרים אלסטר פלאש 90

ועדת הבחירות המרכזית החליטה היום (ב') לאחר דיון ממושך להיענות לדרישתו של ח"כ איציק שמולי ולהסיר את שמו של יגאל עמיר מפתק הבחירות של מפלגת ״משפט צדק״ בראשות לריסה (טרימבובלר) עמיר. 

בפנייתו אמש ליו״ר ועדת הבחירות, כבוד השופט הנדל, טען שמולי כי: ״הגם שאושרה התמודדותה של מפלגה זו לא יעלה על הדעת ששמו המתועב של הרוצח השפל יתנוסס על גבי מליוני פתקים שיזהמו את מערכת הבחירות״. 

לאחר שאושרה ההחלטה אמר ח״כ שמולי: ״שמו של רוצח ראש ממשלה נתעב לא ראוי להיכתב על פתק הצבעה רשמי מטעם מדינת ישראל ואני שמח שוועדת הבחירות המרכזית נענתה לדרישתי. אם הדבר היה תלוי בי המפלגה הזו לא הייתה יכולה כלל להתמודד לכנסת, אך משהחליט בית המשפט לאפשר זאת, אני אאבק בה וברעיונות המחרידים שהיא מבקשת לקדם בכל כוחי. אני מודה לעורכי הדין רונן אביאני וגיא בוסי שליוו את העתירה, וליועץ המשפטי של מפלגת העבודה, עו״ד עמרי שגב״. 

נזכיר כי ועדת הבחירות הצביעה בעד פסילתה של הרשימה מלהתמודד לכנסת ה-23, אולם שופטי בג"ץ הפכו את ההחלטה ואפשרו לרשימת משפט צדק, הדוגלת במשפט חוזר לרוצח ראש הממשלה, להתמודד לכנסת ה-23.