ספינת הקורונה: חשש להידבקות ישראלית במחלה

המחלה ממשיכה להתפשט, והפעם: חשש כי ישראלית הנמצאת על הספינה נדבקה במחלה. היא נבדקה עם חום גבוה, אך הבדיקות שעברה טרם איששו את החשש. במקביל - מספר שיא של נדבקים בסין

חדשות כיפה משה סלע, חדשות כיפה 10/02/20 14:19 טו בשבט התשפ

ספינת הקורונה: חשש להידבקות ישראלית במחלה
אילוסטרציה, צילום: shutterstock

חשש להידבקות נוספת בנגיף הקורונה: נוסעת ישראלית השוהה ב"ספינת הקורונה" העוגנת מול חופי יפן חשודה שנדבקה במחלה. הישראלית אובחנה עם חום גבוה אך ההידבקות איננה וודאית, וטרם התגלתה תוצאת הבדיקה שעברה, כך נמסר ממשרד החוץ. במקביל לכך, מספר הנדבקים בסין מגיע היום לשיא חדש, עם 908 איש נוספים שאובחנו כנשאים. כמות זו היא הגדולה ביותר מאז החלה להתפשט המחלה. 

בתוך כך, הרשויות בסין הודיעו מוקדם יותר כי בכוונתן להאיץ את הזרמת התרופות שהוכחו כיעילות בתגובתן לנגיף. על פי בדיקה שנעשתה, התרופות הספציפיות ממגרות את המחלה. ההחלטה על האצת מתן התרופות דווחה בכלי תקשורת שונים בסין שציטטו את ראש הממשלה, לי קי-יאנג. במקביל לכך טוענים בסין כי הצליחו להאט את ההתפשטות, אולי בכדי להרגיע את הפאניקה השוררת במדינה.

המלחמה בנגיף עולה גם מדרגה בארץ. משרד הבריאות הוציא אתמול אזהרת מסע נרחבת לשלל מדינות אסיה מלבד סין וגם הרחיב את ההגדרה הקובעת הידבקות בנגיף המסוכן. המדינות לגביהן הוצאה אזהרת המסע הן תאילנד, ויטנאם, יפן, הונג קונג, סינגפור, מקאו, דרום קוריאה וטיוואן. בנוסף, במשרד מבקשים כי מי ששהה במידנות אלו ב-14 הימים האחרונים והגיע ארצה, לגשת לקופת חולים או לבית חולים בכדי לוודא שאיננו נדבק.