דרעי נגד המקלט למשפחה מחוף השנהב: "פסק דין בעל השלכות קשות"

שר הפנים יפנה ליועץ המשפטי לממשלה ויבקש דיון נוסף בעניין ההחלטה להעניק מקלט מדיני למשפחה מחוץ השנהב. המשפחה קיבלה מבית המשפט מקלט מאחר ועלה חשש כי נשותיה ייאלצו לעבור מילת נשים בכפייה

חדשות כיפה משה סלע, חדשות כיפה 10/02/20 10:24 טו בשבט התשפ

דרעי נגד המקלט למשפחה מחוף השנהב: "פסק דין בעל השלכות קשות"
דרעי. נגד בג"ץ, צילום: ללא קרדיט

שר הפנים אריה דרעי, הודיע הבוקר (ב') כי יפנה ליועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, כדי לקיים דיון נוסף בבית המשפט העליון בעניין פסק הדין שפורסם אמש והעניק מעמד של פליט למשפחה מחוף השנהב - שנמלטה מהמדינה מפחד מילת נשים. דרעי התייחס לדברים וטען כי "מדובר בפסק דין שעלול להיות בעל השלכות קשות מאד ולשנות לחלוטין את מדיניות ההגירה של ישראל".

נזכיר, כי פסק דין תקדימי אמש שיצא מבג"ץ מבקש להעניק מקלט מדיני למשפחה מחוף השנהב לאור החשש שבנות המשפחה יאולצו לעבור מילת נשים בכפייה, אם ישובו לארץ מוצאן. בעתירה שהוגשה נטען בין היתר, באמצעות עורכות הדין מיכל פומרנץ ואסף וייצן, כי בנותיהם ייאלצו לעבור הליך של מילת נשים בכפייה, כפי שאירע בעבר לאם המשפחה. עוד נטען כי משפחת האם מאיימת על ההורים ודורשת מהם לערוך לבנותיהם את ההליך. לנוכח סירובם להטיל מום בבנותיהם, הם עצמם צפויים להיות מצויים בסכנת רדיפה.

"אנו מברכים על פסק דינו התקדימי של בית המשפט העליון, אשר מבהיר כיצד יש לבחון בקשות מקלט על רקע חשש להשחתת איברי מין ומכיר לראשונה בתולדותיו במערערים כפליטים. כעת יש להבטיח שמשרד הפנים יישם את הפסיקה, הצפייה היא שבקשות מקלט דומות שנדחו על רקע דומה ייבחנו מחדש", מסרו עוה״ד מיכל פומרנץ ואסף וייצן.