ימינה תוקפת: "הכשרת יזבק - נקודת שפל חדשה של בג"ץ"

בימינה זועמים על בית המשפט העליון. גם בליכוד ובישראל ביתנו הגיבו בכעס על החלטת השופטים. "לא ייתכן שמי ששללה את קיומה של ישראל כמדינה יהודית ודמוקרטית תקבל משכורת ממדינת ישראל"

חדשות כיפה חדשות כיפה 09/02/20 20:05 יד בשבט התשפ

ימינה תוקפת: "הכשרת יזבק - נקודת שפל חדשה של בג"ץ"
בנט. זועם על בית המשפט, צילום: תומר נויברג/פלאש 90

דקות אחדות לאחר שבית המשפט העליון קבע כי היבא יזבק כשרה להתמודד לכנסת, במערכת הפוליטית תוקפים. מפלגת ימינה, בראשות שר הביטחון נפתלי בנט הגיבה בזעם: "שופטי בג״ץ הוכיחו הערב שוב כי הם כבר מזמן לא עסוקים בצדק אלא בפוליטיקה ואג׳נדת שמאל ליברלית. הכשרתה של יזבק אשר תמכה ברוצחים שפלים ואף לא מוכנה להתנצל או לחזור בה מכך היא נקודת שפל חדשה של בית המשפט העליון ואמון הציבור בו."

מי שתקפה גם היא את ההחלטה היא שרת המשפטים לשעבר איילת שקד שאמרה: "בית המשפט העליון הכשיר תומכת טרור ודרך על סעיף 7א , נשיאת העליון חיות, השופט סולברג , השופט מינץ והשופט אלרון היו בדעת המיעוט שצריך לפסול אותה. הגדלת המחנה השמרני שהובלתי, לפני 3 שנים, בקדנציה שלי כשרת משפטים, מוכיח את התוצאות בשטח, אך עדיין עבודה רבה לפנינו". 

צפו בדברים: 

גם בליכוד תקפו את ההחלטה וניצלו את ההזדמנות כדי לשלוח חץ נוסף לכחול לבן: "בושה. לגנץ אין ממשלה בלי הרשימה המשותפת. אחרי ההחלטה היום, מי שרוצה את היבא יזבק באופוזיציה ולא בממשלה - חייב להצביע רק לליכוד." ח"כ עודד פורר אמר כי "לצערי שוב מאפשרים את כניסת תומכי הטרור לכנסת ישראל. לא ייתכן שמי ששללה את קיומה של ישראל כמדינה יהודית ודמוקרטית, מי שהביע פעם אחר פעם תמיכה בטרוריסטים המתועבים ביותר, תמשיך לקבל משכורת ממדינת ישראל."

פורר הוסיף ואמר: "הפסיקה הזו לא תעצור אותנו מלהמשיך להיאבק על מניעת כניסת תומכי טרור דוגמת יזבק לכנסת. נמשיך ונפעל לתיקוני חקיקה ככל שיידרשו. אישור התמודדותה של יזבק כמוהו כמתן גושפנקא לשלילת קיומה של מדינת ישראל כבית הלאומי של העם היהודי. צר לי שזו ההחלטה." גם בש"ס תקפו אל השופטים על ההחטלה ואמרו כי "מצער שביהמ"ש בחר לתת הכשר למסיתה ותומכת הטרור היבא יזבק. הגבול צריך להיות חד וברור - תומכי טרור מחוץ לכנסת ישראל".

מי שביקש גם הוא להגיב לדברים הא יו"ר כחול לבן בני גנץ שאמר: "כמי שבמשך שנים פיקד והוביל לוחמים בצה״ל אני קובע-אמירותיה של היבא יזבק שמביעות תמיכה בטרוריסטים, היו צריכות להוביל לפסילתה. נכבד את פסיקת בית המשפט שהוא הגורם המוסמך, וכמובן-לעולם לא נשלים עם אמירות הסתה ותמיכה בטרור בכנסת ישראל ונשתמש בכל הכלים שברשותנו בכדי למנוע אותן."

מי שעוד תקף את ההחלטה הוא יו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן שאמר: "אנחנו עדים להחלטה מצערת מאד של בית המשפט העליון. היבא יזבק וחבריה צריכים לשבת בפרלמנט ברמאללה ולא בכנסת ישראל. העובדה שבית המשפט הפך את ההחלטה של ועדת הבחירות ומאפשר ליזבק להתמודד בבחירות הקרובות היא פרס לתומכי הטרור. ישראל ביתנו לעולם לא תשתף פעולה עם הרשימה הערבית המשותפת וממליצה גם לנתניהו ולגנץ לנהוג כך".

ח"כ אופיר כץ שהגיש את הבקשה לפסול את יזבק אמר: ״אני מצר על החלטת בית המשפט העליון לאפשר להיבא יזבק להתמודד בבחירות לכנסת ה- 23. חברת הכנסת יזבק הראתה דפוס נמשך של תמיכה במחבלים מתועבים ובמרגלים. אלה הן אינן התבטאויות חריגות, אלא עמדתה והשקפת עולמה- היא תומכת בטרוריסטים ורוצחים בחסות הסברים מופרכים".

צפו בדברים: