אל על לכיפה: הטיסות להונג קונג לא בוטלו

בעקבות פניית כיפה, אל על מבהירה כי טיסותיה למדינה האסייאתית לא בוטלו, למעט שתי טיסות בודדות, וזאת משיקולים מסחריים. מוקדם יותר הוציא משרד הבריאות אזהרת מסע נרחבת וחטף ביקורת נוקבת ממשרד החוץ

חדשות כיפה משה סלע, חדשות כיפה 09/02/20 18:37 יד בשבט התשפ

אל על לכיפה: הטיסות להונג קונג לא בוטלו
תפסיק לטוס לסין. אל על, צילום: תומר נויברג/פלאש 90

לאחר הדיווחים כי אל על מבטלת את טיסותיה להונג קונג עקב התפשטות נגיף הקורונה, חברת התעופה  מגיבה לכיפה ומכחיש את הדיווחים. "לא ביטלנו שום טיסה. זה עניין של שיקול מסחרי. בגלל ההתפשטות של הנגיף אנשים פחות קנו כרטיסים ולכן היו אמורות לצאת בימים הקרובים שתי טיסות להונג קונג אבל העברנו את האנשים לטיסות חלופיות כדי לא לצאת עם מטוס ריק. הטיסות להונג קונג ממשיכות כרגיל"

בתוך כך, משרד הבריאות הוציא מוקדם יותר אזהרת מסע נרחבת למדינות אסיה. מלבד סין, אליה כבר הוצאה אזהרה, התווספו גם תאילנד, ויטנאם, יפן, הונג קונג, סינגפור, מקאו, דרום קוריאה וטיוואן. משרד הבריאות נוקט צעד נוסף במלחמה בנגיף, כאשר הוא מרחיב את ההגדרה לחשד להידבקות בנגיף. על פי ההגדרה החדשה, אדם הבא במגע עם נשא נגיף או ששהה באחת מהמדינות לגביהן הוצאה אזהרת המסע ב- 14 הימים האחרונים, ושמזהה את אחד מתסמיני המחלה צריך לגשת לקופת חולים או לבית חולים.

מי שלא קיבלו בעין יפה את אזהרת המסע העדכנית הם משרד החוץ שם תקפו בחריפות את ההחלטה: "משרד הבריאות גורם לנזק מדיני חסר תקדים. ישראל היא הראשונה בעולם שעושה צעד כזה" נאמר בהודעה שיצאה מטעמם.