בעקבות עתירת ארגוני השמאל: בג"ץ הקפיא את הריסת בתי המחבלים שרצחו את רנה שנרב

בג"ץ בהחלטה מקוממת, להקפיא את ההרס של בתי המחבלים ביניהם חוליית רוצחי רנה שנרב והסייען ברצח דביר שורק. בהחלטה נאמר "ניתן בזאת צו ארעי המונע את מימוש צו ההחרמה וההריסה שהוצא למבנה הנדון בעתירה, וזאת עד למתן החלטה אחרת"

עדיאל שביט מירב כהן ועדיאל שביט, חדשות כיפה 09/02/20 16:49 יד בשבט התשפ

בעקבות עתירת ארגוני השמאל: בג"ץ הקפיא את הריסת בתי המחבלים שרצחו את רנה שנרב
צילום: באדיבות המשפחה

ארגון השמאל "המוקד להגנת הפרט" עתר לבג"ץ למניעת הריסת בתי רוצחי רנה שנרב ז"ל, ובג"ץ נעתר לבקשתם והקפיא את הרס הבתים. לאחר תפיסתה של חוליית רוצחי רנה שנרב,הוציא אלוף הפיקוד צו הריסה לבתי חלק מנמני החולייה הרצחנית. כמו כן, הוצא צו הריסה לבית הסייען שהיה שותף לרצח דביר שורק ז"ל. כעת בעתירה שהוגשה לבג"ץ על ידי ארגון "המוקד להגנת הפרט" הממומן על ידי הקרן החדשה והאיחוד האירופי, למנוע את הריסת הבתים, נעתר בג"ץ לעתירה והורה במעמד צד להקפיא את ההרס עד להודעה חדשה.

בהחלטת בית המשפט נכתב: "המשיבים יגישו תגובה מקדמית לעתירה ולבקשה למתן צו ביניים עד 72 שעות לפני מועד הדיון שייקבע. ניתן בזאת צו ארעי המונע את מימוש צו ההחרמה וההריסה שהוצא למבנה הנדון בעתירה, וזאת עד למתן החלטה אחרת".

בארגון בצלמו המייצג את משפחת שורק התקוממו על ההחלטה ואמרו כי "מצער מאוד כי בג"ץ שוב מונע מצה"ל להלחם בטרור. עצם מניעת הרס בתי המחבלים ואף עיכוב ההרס, הינו פרס לטרור, ומקנה לגיטימציה להמשך הטרור." ב'בצלמו' פנו לשר נפתלי בנט ואמרו: "אנו קוראים לשר הביטחון בנט להתערב ולדרוש מבג"ץ כי יקיים דיון דחוף. אין המדובר בעניין 'נדל"ני' אלא בפגיעה ממשית בחיי אדם".