בהלת הקורונה: משרד הבריאות מוציא אזהרת מסע נרחבת למדינות אסיה

אזהרת המסע מפני הנסיעה לסין הורחבה למדינות נוספות באסיה. גם ההגדרה לחשש מהידבקות בנגיף הורחבה. אל על מכחישה ביטול טיסות להונג קונג. במשרד החוץ תקפו את אזהרת המסע: "נזק מדיני חסר תקדים"

חדשות כיפה חדשות כיפה 09/02/20 16:04 יד בשבט התשפ

בהלת הקורונה: משרד הבריאות מוציא אזהרת מסע נרחבת למדינות אסיה
אילוסטרציה, צילום: shutterstock

המלחמה בנגיף הקורונה נמשכת: משרד הבריאות מוציא לפני שעה קלה אזהרת מסע למדינות נוספות באסיה, מלבד סין עליה האזהרה קיימת. המדינות שמתווספות לסין הן תאילנד, ויטנאם, יפן, הונג קונג, סינגפור, מקאו, דרום קוריאה וטיוואן. 

במשרד לא מסתפקים בכך, והרחיבו היום את ההגדרה לחשש מהידבקות בנגיף המסוכן. על פי ההגדרה החדשה, במידה ואדם בא במגע הדוק עם חולה מאומת או אדם ששה באחד היעדים עליהם יצאה אזהרת המסע ב- 14 הימים אחרונים ובנוסף לשהייתו זו הופיעו אצלו תסמיני חום, שיעול או קושי נשימתי חשוד כמי שנדבק במחלה. משרד הבריאות מבקש ממי שנמצא חשוד על פי ההגדרות החדשות לגשת למרפאה או לבית 

כל מי שנחשד כי נדבק בנגיף, כלומר מי שעונה לקריטריונים הללו, צריך לגשת למרפאה או לבית חולים, בתיאום והודעה מראש, תוך כיסוי האף והפה במסכה או בבד. על החשוד בקורונה להימנע ממגע עם הסובבים, להימנע מנסיעה בתחבורה ציבורית ולפעול בהתאם להוראות המפורטות באתר המשרד.

לבינתיים, בחברת התעופה אל על מכחישים שמועות על ביטול טיסות להונג קונג בשבוע הקרוב, בעקבות התפרצות נגיף הקורונה. ונכון לרגע זה הטיסות למדינה האסייאתית יוצאות כרגיל. 

גורם במשרד החוץ הביע זעם על פרסום המלצת משרד הבריאות שלא לנסוע לשורת מדינות במזרח הרחוק בעקבות התפרצות הקורונה. "משרד הבריאות גורם לנזק מדיני חסר תקדים. ישראל היא הראשונה בעולם שעושה צעד כזה", אמר הגורם.