הממשלה אישרה את הקמת ועדה לבחינת המחלקה לחקירות שוטרים

ממשלת ישראל אישרה פה אחד הקמת ועדה לבחינת המחלקה לחקירות שוטרים. בנוסף אושרה עלייתם של עוד 400 יהודים מאתיופיה. ההחלטות נעשו למרות הסתייגותו של מנדלבליט, שטען שאין להכריע בנושאים בזמן ממשלת מעבר

חדשות כיפה חדשות כיפה 09/02/20 15:50 יד בשבט התשפ

הממשלה אישרה את הקמת ועדה לבחינת המחלקה לחקירות שוטרים
צילום: מארק ישראל סלם, פלאש 90

הממשלה אישרה פה אחד היום (א') את על הקמת ועדה לבחינת המחלקה לחקירות שוטרים (מח"ש). זאת, בניגוד לעמדתו של היועץ המשפטי לממשלה. כזכור שר המשפטים אוחנה טען כי יש להקים את הוועדה ברקע המחאות בעקבות מותו של סלומון טקה מירי שוטר ביוני האחרון. בין היתר נימק אוחנה את הצעתו בכך שמח"ש אינה יכולה לבקר כראוי את המשטרה, כל עוד שני הגופים כפופים לפרקליט המדינה.

עוד צוין בהחלטת הממשלה כי הוועדה תבדוק, בין היתר, את הליכי הטיפול בתלונות שהוגשו למח"ש, את נהלי העבודה הקיימים במחלקה, את אופן ניהול החקירה בתיקים שנחקרו במחלקה - וכן את קיומם של מנגנוני בקרה ופיקוח על פעילותה. 

בנוסף אושרה בשיבת ממשלה פה אחד ההצעה להעלאת 400 איש מבני מיהודי אתיופיה, הנמנים עם מתוך בני הפלשמורה. גם ההחלטה הזו נעשתה בניגוד לעמדת אביחי מנדלבליט, שסבר בשני המקרים כי יש מניעה משפטית בקידום ההחלטות הללו על ידי ממשלת מעבר. היועץ המשפטי לממשלה טוען כי ההטבה מיועדת לציבור בוחרים בני העדה האתיופית, ועלולה להיראות כמונעת משיקולים של התמודדות בבחירות.

שר העלייה והקליטה יואב גלנט: "לפני כ-40 שנה, כלוחם בשייטת, הייתה לי הזכות לסייע להביא את ראשוני העולים מאתיופיה מחופי סודאן. היום, כשר העלייה והקליטה, אנחנו פועלים להבאת יתרת בני הפלשמורה שנמצאים באתיופיה וממתינים, בשל תהליכי הבחירות, כבר שנה. יש 398 אנשים שממתינים לשווא באדיס אבבה ובגונדר, בעוד שהם יכלו לשבת היום במדינת ישראל במרכזי קליטה. למדינת ישראל יש חוב מוסרי לאפשר לבני העדה האתיופית, המשרתים בצה"ל ותורמים בכל תחומי החיים, להתאחד עם בני משפחותיהם שנותרו מאחור. אני מברך את ראש הממשלה שמוביל את המהלך הזה".