תנועת חזון מציגה: הדרך בה שר התחבורה יכול לעצור את התחבורה ציבורית בשבת

בסרטון חדש מחזקת תנועת חזון את השר סמוטריץ' וקוראת לו להפעיל את סמכותו בחוק ולעצור את התחבורה הציבורית בשבת שהחלה במספר רשויות מקומיות

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 09/02/20 12:54 יד בשבט התשפ

תנועת חזון מציגה: הדרך בה שר התחבורה יכול לעצור את התחבורה ציבורית בשבת
שר התחבורה סמוטריץ'. , צילום: פלאש 90. יונתן זינדל

"מדינת ישראל כבר 71 שנה מכבדת את השבת" נאמר בתחילת הסרטון, לאחר פתיחת הסרטון מוצגים הארגונים שבכדי להפוך את ישראל למדינת כל אזרחיה, החלו להפעיל תחבורה ציבורית בשבת. בניהם נוע תנוע, שבוס, מרץ, התנועה הרפורמית והקרן החדשה לישראל. בהמשך מוצגים ראשי רשויות מקומיות שהעבירו כ-12 מיליון ש"ח מכספי הרשויות בכדי לממן את מיזם התחבורה הציבורית בשבת.

בסרטון מוצגת הדרך בה השר סמוטריץ' יכול להפעיל את סמכותו ולעצור את התחבורה ציבורית בשבת. מדובר בסעיף 71 לפקודת התעבורה שמסמיך בין השאר את השר לקבוע תקנות בנושא תחבורה ציבורית בשבת. אחד מהסעיפים (71 7א) מסמיך את השר לקבוע תקנות בסוגיית שמירת השבת בתחבורה הציבורית תוך שהוא מתחשב במסורת ישראל "איסור הפעלת אוטובוס ציבורי בימי מנוחה בקו שירות; לענין זה יתחשב השר ככל שניתן במסורת ישראל בכל הנוגע לאיסור תנועת כלי רכב בימי מנוחה" כך בסרטון.

מתנועת חזון נמסר "השר סמוטריץ' הוא פרלמנטר מצויין, אנו סומכים עליו כי גם כאן יצליח, והתחבורה הציבורית בשבת ברשויות המקומיות תעצר".

תגובת השר סמוטריץ': "השבת היא ערך חשוב ויסודי במדינת ישראל ואנחנו עושים הכל כדי לקדם אותו.
בניגוד לאמור בסרטון, שר אינו מוסמך לתקן תקנות ללא אישור הכנסת ובעת הזאת, כידוע, אין כנסת מתפקדת. אם הציונות הדתית תרתם כולה להצלחת ימינה בבחירות יהיה לנו בעזרת השם כוח להמשיך בכך".