תקדים: סרבן גט הוכנע בזכות שיתוף פעולה עם ארה"ב

לראשונה בשיתוף פעולה עם הרשויות בארה"ב הופעלו עיצומים נגד סרבן גט המתגורר בניו יורק ובתוך שבוע הוא חתם על גט

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 09/02/20 11:08 יד בשבט התשפ

תקדים: סרבן גט הוכנע בזכות שיתוף פעולה עם ארה"ב
בית הדין הרבני, צילום: יוסי זמיר/פלאש 90

במשך חודשים היו הרשויות בארץ חסרי אונים מול עודד גז, סרבן גט שנמלט לחו"ל והוא נעצר רק כאשר נחת בנמל התעופה בן גוריון. האם הגיע הסוף לאוזלת היד של הרשויות? כך נחשף ביומן הבוקר של גל"צ, כי לראשונה בשיתוף פעולה עם הרשויות בארצות הברית הופעלו עיצומים נגד סרבן גט המתגורר בניו יורק, והוא חתם על גט בתוך שבוע. 

אחד האתגרים המרכזיים להשיג גט מסרבן שעזב לחו"ל הוא חוסר היכולת להפעיל עליו אמצעי לחץ אם הוא לא שב לישראל. במקרה הנ"ל בית הדין הרבני בירושלים קבע כי סרבן גט המתגורר בניו יורק ייתן גט לאשתו, אך דרך לאכוף את פסיקתם לא הייתה.

באופן תקדימי הסיוע המשפטי של משרד המשפטים פנה לרשויות בארה"ב העוסקות בתחום גביית המזונות. תוך זמן קצר הוא אותר ובתום החודש שניתן לו למתן גט, עיקלו לו הרשויות את חשבון הבנק, שללו את רישיון הנהיגה שלו ואיימו עליו בעיצומים נוספים. תוך שבוע חתם הסרבן על הגט.

עו"ד יעל שמחי ממונה ארצית על תחום גביית מזונות חו"ל העריכה שהתקדים ישפיע על מקרים נוספים בעתיד. "מדובר במקרה ראשון בו הפנה בית דין רבני אישה עגונה לסיוע משפטי כדי להיעזר במנגנון של אכיפת תשלום מזונות בינלאומי בשילוב עם מתן הגט ואנחנו מעריכים שזה לא יהיה המקרה האחרון"

בנוסף למתן הגט הסכים הבעל לשלם מזונות לילדיו כל חודש ולפצות אותם על הסכומים שלא שילם עד כה. אמנם זו רק הפעם הראשונה בה מצליחים לחייב סרבן המתגורר בחו"ל לתת גט, אך גורמים במשרד המשפטים מעריכים שדרך אכיפה זו תהפוך לדבר שבשגרה.

 

 

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן