לא רק כחול לבן: מפלגת העבודה קורצת לסרוגים בעלון שבת מיוחד

ללא אזכור להתיישבות ביו"ש: מפלגת העבודה-גשר-מרצ הוציאה עלון שבת מיוחד הנקרא 'מנוחת השבת', שחולק בבתי הכנסת של הציונות הדתית, בו כתבו ראשי הרשימה עמיר פרץ ואורלי לוי אבקסיס, אולם יו"ר מפלגת מרצ ניצן הורביץ נעדר מהעלון ובמקומו כתב חכ"ל אילן גילאון

חדשות כיפה מירב כהן, חדשות כיפה 08/02/20 22:41 יג בשבט התשפ

לא רק כחול לבן: מפלגת העבודה קורצת לסרוגים בעלון שבת מיוחד
יו"ר העבודה, עמיר פרץ, צילום: פלאש 90

מפלגת העבודה-גשר-מרצ הוציאה עלון שבת מיוחד, הנקרא מנוחת השבת, בו כתבו מתמודדי הרשימה דבר תורה על פרשת השבוע ופורסם על השקת התא הדתי של מפלגת העבודה. בכל העלון לא הוזכרה ההתיישבות ביהודה ושומרון כלל, אלא ההתמקדות היתה בהיבטים הכלכליים והחברתיים של המפלגה השמאלית. 

בעמוד הפותח של העלון דרש ראש הרשימה, ח"כ עמיר פרץ על הסמיכות שבין קריעת ים סוף לתלונות בני ישראל במדבר והסביר: "נראה כי התורה מבקשת ללמד אותנו יסוד גדול באמונה, הכרה ויראת אלוקים אינן יכולות להתבסס ולהתפתח על רגע של התגלות ניסית בלבד, גדולה ומרשימה ככל שתהיה. אומנם אפשר להסתייע בה, אך לא ניתן להשתית עליה אורחות חיים". 

עוד הוסיף פרץ: על רקע זה אפשר להבין את התנהגותם של בני ישראל במדבר לאחר קריעת ים סוף. באותו פרק זמן, כל האמונה של בני ישראל בהקב"ה היתה מבוססת על אותות ונסים בלבד". יו"ר מפלגת העבודה סיים את דבר התורה: "הכרה ואמונה של אדם בבורא עולם אינה יכולה לבוא מן החוץ בשל אירוע רגעי, אלא באמצעות הכרה פנימית ומחייבת במסגרת חיי היום יום". 

העליון הסרוג של מפלגת העבודה

העליון הסרוג של מפלגת העבודהצילום: ללא

לא רק יו"ר מפלגת העבודה, גם יושבת ראש מפלגת גשר, ח"כ אורלי לוי אבוקסיס כתבה את דבר התורה על פרשת בשלח בעלון המיוחד: "הרגע שבני ישראל מיואשים, כלפניהם ים סוף ומאחוריהם צבא מצרים העצום, הוא אחד הרגעים הקשים בתורה. בני ישראל מקדשם את החיים שהכירו, על אף עליבותם וסבלם, על פני אפשרות לשינוי. הסיבה לכך בעיניי, היא העדר תקווה, חוסר אמונה והמחשבה שרק מה שהיה הוא שיהיה, ואין אפשרות אחרת". 

בעלון המיוחד הוסבר לקוראים מה עשתה לוי אבקסיס בשרותה בכנסת והודגש ההיבט החברתי של ח"כ הכנסת מישראל ביתנו לשעבר. 

צילום: ללא

 לא כל ראשי הרשימה כתבו בעלון, יו"ר מרצ, ח"כ ניצן הורביץ נעדר מהעלון, ככל הנראה בגלל הנטייה המינית המוצהרת שלו,במקומו כותב חכ"ל אילן גלאון (מרצ) על המדיניות הכלכלית של המפלגה ומקשר אותה לפרשת השבוע שנקראה בבתי הכנסת: "פרשת בשלח שאותה יציינו בסוף השבוע היא אולי מהפרשות הרלוונטיות ביותר לימנו. הסיפור של יציאת מצרים, היציאה 'מעבדות לחירות', היא דוגמה שמשקפת נאמנה את המציאות של היום. והבחירות האלה הן הזדמנות גדולה על מנת להוציא שוב את בני ישראל מעבדות לחירות". 

צילום: ללא

 

בסוף העלון המיוחד דווח על על השקת במטה הדתי של מפלגת העבודה, שם נשא יו"ר המפלגה פרץ דברים והזכיר כי למפלגתו אין דבר נגד דתיים וחרדים: "אמי זיכרונה לברכה, היתה מסתובבת ברחוב עם מטפחת, רכל מי שראה אותה כטלג כאשת ימין, אבל בכל בוקר היא היתה שואלת אותי במרוקאית: 'למה אתם לא מסתדרים איתם, עם הערבים". היא היתה אישה דתייה, ואישה שוחרת שלום  כחלק מהווייתה. ולדעתי, זה הסיפור כולו על רגל אחת". 

צילום: ללא