סקר מנדטים: כחול לבן גדלה מעט, הקיפאון הפוליטי נשמר

על רקע ההסלמה הביטחונית, מפת המנדטים נותרת כמעט ללא תזוזה, עם יתרון קל לכחול לבן ולגוש השמאל. נתניהו פותח פער מגנץ בשאלת ההתאמה לראשות הממשלה

חדשות כיפה משה סלע, חדשות כיפה 07/02/20 08:34 יב בשבט התשפ

סקר מנדטים: כחול לבן גדלה מעט, הקיפאון הפוליטי נשמר
גנץ ונתניהו. אין תזוזת מנדטים, צילום: פלאש 90, יונתן סינדל, מארק ישראל סלם

סקר מנדטים חדש מגלה, ההסלמה הביטחונית, כמו גם תכנית המאה כמעט ולא משפיעות על חלוקת המנדטים בין המפלגות ומפת הגושים הכללי. בסקר שמתפרסם בישראל היום בשיתוף i24NEWS ומכון מאגר מוחות, מפלגת כחול לבן בראשות בני גנץ עדיין מובילה במעט על הליכוד, וגוש השמאל בתוספת ליברמן נותר גדול יותר מגוש הימין עם 63 מנדטים, תמונת מצב שנותנת לו סיכוי להרכיב את הממשלה הבאה.

עם זאת, הפסגה המדינית עם טראמפ מוסיפה כוח לנתניהו. על פי הסקר, ראש הממשלה המכהן מתאים יותר לאייש את משרד ראש הממשלה עם 47 אחוזי התאמה, לעומת 37 אחוזים בלבד בהם אוחז יריבו הישיר בני גנץ. נתון מעניין נוסף: רק 56% מקרב הנשאלים בסקר הודיעו כי יצביעו בוודאות בבחירות הקרובות, כאשר שאר הנשאלים מעדיפים שלא לשלשל את הפתק בבחירות הקרובות.

עוד על פי הסקר, מפלגת ימינה המאודחת בראשותו של שר הביטחון נפתלי בנט זוכה ל-8 מנדטים, כאשר המפלגה המקבילה משמאל (העבודה-גשר-מרצ) מקבלת מספר מנדטים זהה. לשון המאזניים, ישראל ביתנו מקבלת מצטמקת ל-6 מנדטים בלבד, כאשר יהדות התורה עם 7 מנדטים וש"ס עם 8. הרשימה המשותפת נותרת יציבה עם 13 מנדטים.

רשימת המנדטים כדלהלן:

כחול לבן - 36, הליכוד - 34, הרשימה המשותפת - 13, העבודה-גשר-מרצ - 8, ימינה - 8, ש"ס- 8, יהדות התורה - 7, ישראל ביתנו - 6 מנדטים.