"חוסל מפקד זרוע חצי האי ערב של אל קעאידה"

נשיא ארצות הברית הודיע כי מייסד הזרוע קאסם א-רמי חוסל במבצע צבאי בתימן. "נמשיך להגן על העם האמריקני באמצעות איתור וחיסול טרוריסטים שרוצים לפגוע בנו". א-רמי נטל אחריות לרצח שלושה שני אדם בשנה שעברה

חדשות כיפה משה סלע, חדשות כיפה 07/02/20 07:35 יב בשבט התשפ

"חוסל מפקד זרוע חצי האי ערב של אל קעאידה"
טראמפ. אישר את החיסול, צילום: JStone / Shutterstock.com S M L XL Size Guide

מנהיג זרוע חצי האי ערב של אל-קאעידה, קאסם א-רמי, חוסל בתימן, כך מהודעת נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ. טראמפ ציין בהודעתו כי "תחת א-רימי, אל-קאעידה בחצי האי ערב הייתה אחראית לאלימות חסרת מצפון נגד אזרחים בתימן, וניסתה לבצע ולעודד כמה מתקפות נגד ארה"ב ונגד כוחותינו". נשיא ארצות הברית הוסיף כי מותו של א-רמי עתיד להחליש את הארגון בחצי האי ערב ואת הארגון כולו, וזהו צעד נוסף ל"חיסול האיומים שהארגונים האלה מציבים לביטחוננו הלאומי"

הזרוע של ארגון הטרור בחצי האי ערב, נחשבת זה זמן רב לאחת  המסוכנות של ארגון הטרור העולמי, וא-רמי הוא אחד ממייסדיה הבולטים. בין היתר בשל הניסיונות שלה להוציא פיגועים על אדמת ארה"ב, ותוכניות לפוצץ מטוסים אמריקניים, שכמעט יצאו אל הפועל. "נמשיך להגן על העם האמריקני באמצעות איתור וחיסול טרוריסטים שרוצים לפגוע בנו", הוסיף טראמפ.

נזכיר, כי רק בשנה שעברה נטלה הזרוע אחריות על ירי הקטלני שהתרחש בבסיס הצי בפנסקולה שבפלורידה, ובו נרצחו שלושה בני אדם. הרוצח, מוחמד א-שמראני, היה חניך קורס טיס בחיל האוויר הסעודי שנכח בבסיס במסגרת תוכנית אימונים לבעלות בריתה של וושינגטון. הוא חוסל בסיומו של קרב יריות. א-רימי פרסם סרטוון בו כינה את א-שמראני "אביר אמיץ לב" ו"גיבור".

שלוש שנים קודם לכן, זמן קצר לאחר כניסתו של טראמפ לבית הלבן, פרסם א-רימי הקלטה שבה הוא נשמע מזלזל בו בעקבות פשיטה אמריקנית בדרום תימן, שבמסגרתה נהרג חייל קומנדו אמריקני. "השוטה החדש של הבית הלבן קיבל מכם מכה כואבת בפעולה הראשונה שלו על אדמתכם", אמר א-רימי לפעיליו בהקלטה.