אבו מאזן ואולמרט יקיימו מסיבת עיתונאים ויתנגדו לתכנית המאה

ראש הממשלה לשעבר ידבר לעיתונאים יחד עם נשיא הרשות הפלסטינית וצפוי להתנגד יחד איתו לתכנית המאה. הרשות הפלסטינית מנסה לגייס תמיכה בינלאומית לדחיית התכנית. ברקע - דיון בעניין במועצת הביטחון של האו"ם

חדשות כיפה משה סלע, חדשות כיפה 06/02/20 12:11 יא בשבט התשפ

אבו מאזן ואולמרט יקיימו מסיבת עיתונאים ויתנגדו לתכנית המאה
אולמרט. יתמוך בפלסטינים, צילום: פלאש 90, בן דורי

ראש הממשלה לשעבר, אהוד אולמרט, יקיים מסיבת עיתונאים יחד עם נשיא הרשות הפלסטינית מחמוד עבאס, בה אולמרט צפוי להביע תמיכה בעבאס ואת התנגדותו לתכנית המאה שמציע דונלד טראמפ. במקביל למסיבת העיתונאים יתקיים דיון על התכנית של טראמפ במועצת הביטחון של האו"ם.  

לדברי גורמים פלסטיניים, הדברים שמתכנן אולמרט לומר צפויים לסייע לאבו מאזן לגייס תמיכה בין-לאומית רחבה לדחיית תכניתו של טראמפ. שכן בדברים שיגיד  של ראש ממשלה ישראלי לשעבר. אולמרט צפוי לצדד בכך שהפלסטינים אינם פוסלים על הסף הגעה להסדר עם ישראל במסגרת משא ומתן בין הצדדים, ולצייר אותם כמשתפי פעולה.

מאז פרסם נשיא ארצות הברית את תכניתו,  פועל יו"ר הרשות הפלסטינית לגיוס התנגדות רחבה בזירה הבין-לאומית. בשבת האחרונה רשם אבו מאזן הצלחה לאחר ש-22 חברי הליגה הערבית דחו את התכנית פה אחד, והצהירו כי לא ישתפו עמה פעולה. בתום מפגש חירום שכונס בקהיר הודיעה הליגה הערבית כי היוזמה "אינה עומדת ברמת המינימום של שאיפותיהם וזכויותיהם של העם הפלסטיני".
 

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן