תנועת הריבונות תצעד למשרד ראש הממשלה: "על אמא מולדת לא עושים עסקאות ודילים"

הצעדה תחל מבית ראש הממשלה, וזאת בדרישה מנתניהו להחיל ריבונות באופן מיידי כפי שמאפשרת תכנית המאה. "בסמכותה של ממשלת ישראל להחיל את הריבונות בהחלטת ממשלה שאינה תלויה בגורמים חיצוניים כלשהם"

חדשות כיפה חדשות כיפה 06/02/20 11:52 יא בשבט התשפ

תנועת הריבונות תצעד למשרד ראש הממשלה: "על אמא מולדת לא עושים עסקאות ודילים"
יהודית קצובר. התנועה דורשת ריבונות, צילום: גרשון אלינסון/פלאש 90

דורשים ריבונות: תנועת הריבונות תקיים היום (ה') צעדה מבית ראש הממשלה למשרד ראש הממשלה תחת הקריאה 'כן לריבונות, לא למדינה פלשתינית'. בתנועה מבהירים כי הבחירה במסלול זה של הצעדה מבקשת להדגיש כי ההכרעה נתונה בידיו של ראש הממשלה. "בכוחו של ראש הממשלה, נתניהו, להביא להחלת הריבונות על בקעת הירדן והישובים עוד בטרם הבחירות", אומרים בתנועה. "בסמכותה של ממשלת ישראל להחיל את הריבונות בהחלטת ממשלה שאינה תלויה בגורמים חיצוניים כלשהם".

הצעדה מגיעה על רקע פרסום תכניתו המדינית של הנשיא האמריקאי, דונלד טראמפ. "מיד לאחר פרסום התכנית הצהיר ראש הממשלה כי יביא את ההצבעה על החלת הריבונות לממשלה באופן מיידי. אוהבי ארץ ישראל דורשים ממנו לקיים את ההצהרה, מהלך שגם יוביל את מחנה הימין לניצחון בבחירות", אומרות ראשי התנועה, יהודית קצובר ונדיה מטר. "ראש ממשלת ישראל והשרים יכולים להיכנס לדפי ההיסטוריה עם צעד מנהיגותי ציוני שיעלה את מדינת ישראל כולה לקומה הבאה של הציונות, קומת הריבונות", טוענות. 

צעדת פעילי תנועת הריבונות מגיעה כחלק בלתי נפרד מקמפיין אותו מנהלת התנועה בימים האחרונים. במסגרת הקמפיין פוזרו שלטי חוצות וחומרי הסברה ברחבי הארץ במקביל למסעו של 'רכב הריבונות' לאורכה של הארץ וממנה עולה הקריאה לשרי ממשלת ישראל שלא להרים ידם בהצבעה בעד רעיון המדינה הפלשתינית. "אנו יודעים בוודאות שזו עמדתם של כמעט כל שרי הממשלה ואת העמדה הזו אנו מעוניינים לחזק ולגבות. השרים הצהירו זה מכבר על מחויבותם לחזון הריבונות ודאגתם העמוקה מסכנותיה של מדינה פלשתינית בלב הארץ. העם בישראל עומד מאחורי עמדתם זו ואת קולו של העם נביא בצעדה", אומרות קצובר ומטר המדגישות את המשמעות הערכית של עצם ההסכמה לרעיון המדינה הזרה על אדמת ארץ ישראל: "זכויות היסטוריות בארץ ישראל יש רק לעם ישראל והדברים אינם תלויים בסוגיה הביטחונית כלל ועיקר. על אימא מולדת לא עושים עסקאות ודילים".