נתניהו לראשי הרשויות: "צריך להגיע להבנה מול ארה"ב"

ראש הממשלה נועד עם ראשי רשויות יהודה ושומרון שדרשו ממנו להחיל ריבונות. נתניהו הסביר כי הריבונות דרושה הבנה מול אמריקה וטען לאי הבנה פנימית איתם. סוכם על המשך הקשר השוטף בהמשך

חדשות כיפה משה סלע, חדשות כיפה 06/02/20 10:05 יא בשבט התשפ

נתניהו לראשי הרשויות: "צריך להגיע להבנה מול ארה"ב"
ראשי הרשויות במאהל בירושלים, צילום: רועי חדי

ראשי הרשויות ביהודה ושומרון נועדו אמש (ד') במשך יותר משעתיים עם ראש הממשלה בנימין נתניהו זאת כחלק ממאבק ראשי הרשויות להחלת ריבונות ביהודה ושומרון כפי שמאפשרת תכנית המאה של ארצות הברית. בפגישה השתתפו רובם הגדול של ראשי הרשויות. ראש המועצה האזורית שומרון יוסי דגן אמר לראש הממשלה: "אנחנו רואים בך מנהיג לאומי לא פחות ממנחם בגין, אנחנו מצפים שתנקוט בצעד של מנהיגות לאומית כמו מנחם בגין שהחיל ריבונות על רמת הגולן בניגוד לעמדת ארה"ב וזה אף הוביל לביטול ההסכם הביטחוני בין ארה"ב לישראל. בסופו של דבר עברו שנים, הגולן פורח, וגם ארה"ב הכירה בו לאחר כמה שנים. אתה מנהיג בקנה מידה של בגין אנחנו מבקשים שתפעל כמו בגין כפי שבגין החל ביום אחד בחוק העלה לוועדת שרים לחקיקה והעלה בכנסת".  

דגן הוסיף ואמר לנתניהו: "ממשל ארה"ב, מה שעשו לך, זה כמו להעלות אותך לראש האימפייר סטייט בילדינג, נתנה לך להגיע לראש המגדל, להגיע לוושינגטון, להופיע בהצהרה חגיגית ובינלאומית מול כל העולם וזרקה אותך מהמגדל  עם עצירת מימוש ההבטחה. הדבר הזה כואב לנו משום שאנחנו אוהבים אותך. מבקשים ממך לעמוד על שלך, לגלות מנהיגות, להחיל ריבונות על כל יהודה ושומרון".

ראש הממשלה נתניהו הסביר לנוכחים במקום כי "חייבים לנצח בבחירות, הייתה אי הבנה פנימית.  צריך לעבוד לפתור ולהגיע להבנה עם ארה"ב". גם יו''ר מועצת יש''ע דוד אלחיאני סיכם ואמר: "נפגשנו עם ראש הממשלה בנימין נתניהו, שמענו את דבריו והבענו את תמיכתנו בו. ראשי הרשויות ביקשו מראש הממשלה, לעשות את כל המאמצים להחלת הריבונות הישראלית עוד לפני הבחירות. סוכם, כי יימשך הקשר השוטף ועדכון בהתקדמות המאמצים, בימים הקרובים".