פיגוע הדריסה בירושלים: המחבל הפתיע את החיילים ונמלט למזרח העיר

12 חיילים שהיו בדרכם חזרה מהשבעה בכותל המערבי נפצעו בפיגוע דריסה. המחבל הפתיע כשהגיח מאחוריהם ונמלט למזרח ירושלים. רכבו של המחבל אותר בבית ג'אלא והמצוד אחריו נמשך

חדשות כיפה משה סלע, חדשות כיפה 06/02/20 07:29 יא בשבט התשפ

פיגוע הדריסה בירושלים: המחבל הפתיע את החיילים ונמלט למזרח העיר
זירת הפיגוע במתחם התחנה, צילום: דוברות מד"א

המחבל שביצע את פיגוע הדריסה הלילה (ה') וגרם לפציעתם של 12 חיילים מחטיבת גולני הפתיע אותם מאחור בזמן שצעדו לכיוון מתחם התחנה - כך מתחקיר ראשוני בשטח. החיילים, שהתגייסו  בנובמבר האחרון, לקחו חלק בטקס השבעה בכותל המערבי וברכם חזרה ברחוב דוד רמז שבירושלים הופתעו על ידי המפגע.

עולה מבדיקה ראשונית עולה כי המחבל למעשה הפתיע את החיילים, נעצר, הסתובב על מקומו ונסע במהירות לכיוון מזרח ירושלים. החיילים לא הגיבו בירי בזמן האירוע. המפקדים טענו כי החיילים, שרק לאחרונה התגייסו, לא היו מורגלים בתרחישים מסוג זה בתוך שטח ישראל.

12 לוחמי גולני נפצעו הלילה (ד') מפיגוע דריסה סמוך למתחם התחנה בירושלים. החיילים, שהתגייסו בחודש נובמבר האחרון היו בסיור מורשת בדרכם לכותל המערבי אך נהג פגע בהם במהירות רבה ונמלט מהמקום. חלק מן החיילים הצליחו להכניס מחסניות לנשקם וניסו לרדוף אחר המחבל אך לא הצליחו לירות לעברו. "כל האירוע נמשך שניות ספורות", על פי גורם צבאי. 

צפו בזירת הפיגוע: 

עוד מדווח כי החייל שנפצע קשה עבר ניתוח ומצבו אמור להיטיב בהמשך. כוחות ביטחון איתרו את הרכב הדורס בבית ג'אלא הסמוך לבית לחם כאשר הוא מיותם, והמצוד אחר המחבל נמשך בשעות אלו. על פי ההערכות הראשוניות, השעה המאוחרת בה בוצע הפיגוע מצביעה על מפגע בודד שאיננו משתייך לארגון טרור.

בתוך כך, כוחות מד"א פינו לבתי החולים בירושלים את 12 החיילים הפצועים, כאשר אחד מהם נפצע באורח קשה. ופונה לבית החולים שערי צדק לטובת ניתוח בהמשך. חייל נוסף נפצע באורח בינוני ופונה לבית החולים הדסה עין כרם. כמו כן, ייתכן שחלק מן הפצועים קל מוגדרים כנפגעי חרדה. מיד לאחר הפיגוע כוחות גדולים פתחו בסריקות לאיתור הרכב שפרטיו ידועים למשטרה, ומצוד מתנהל אחריו. 

זירת הפיגוע במתחם התחנה

זירת הפיגוע במתחם התחנהצילום: דוברות מד"א

מפקד תחנת מוריה בירושלים, ניצב משנה רונן עובדיה דיווח כי לפי הדיווח שהתקבל במוקד 100 בשעה 01:45, "מספר צעירים נדרסו על-ידי רכב בירושלים. הם קיבלו טיפול רפואי על-ידי מד"א וכוחות משטרה ביצעו מרדף אחר הרכב. אנו במצוד אחריו. הוא נמלט לכיוון דרום. כל האירוע בחקירה של כל גופי הביטחון". בתוך כך, במשטרה מעריכים כי המחבל פעל באופן ספונטני, לאור שעת הלילה המאוחרת שבה אירעה הדריסה. ייתכן שהאירוע וההימלטות של הרכב הדורס ישליכו על אופן היערכות המשטרה בסוף השבוע, ששוקלת כעת להסיט סדרי עדיפויות לטובת הביטחון השוטף בבירה.

נציין כי פיגוע הדריסה מתרחש על רקע הסלמה בעזה וביהודה ושומרון. אמש לקראת השעה 22:00 בלילה נורו מרצועת עזה שתי פצצות מרגמה שלא גרמו לנפגעים. עוד קודם לכן, מחבל בן 17 ניסה ליידות בקבוק תבערה בחברון לעבר לוחמים אך נהרג במקום מאש צה"ל. החמאס והגי'האד האיסלאמי קראו לתושבי יו"ש להסלים את ההתפרעויות. 

מי שהגיב על האירוע הוא יו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן שאמר "רק במזל פיגוע הדריסה הלילה לא הסתיים באסון גדול הרבה יותר. ברור שכוונת המחבל היתה להרוג כמה שיותר חיילים. אני בטוח שכוחות הביטחון ישימו את ידם עליו ומקווה שמלוא חומרת הדין תמוצה עימו. היום ליבי עם החיילים הפצועים ובני משפחותיהם ואני מאחל להם החלמה מהירה"