לאחר הרג המחבל בחברון: חמאס קורא להסלים את המהומות בשטחים

לאחר מות המחבל בן ה- 17, ארגון הטרור קורא להסלים את המהומות בשטחים, גם הגי'האד האסלאמי מצטרף למאמץ. המצב הביטחוני בשטחים הולך ומתדרדר על רקע הצגת תכנית המאה

חדשות כיפה משה סלע, חדשות כיפה 05/02/20 20:49 י בשבט התשפ

לאחר הרג המחבל בחברון: חמאס קורא להסלים את המהומות בשטחים
אילוסטרציה, צילום: Nasser Ishtayeh/Flash90

המצב בשטחים הולך ומסלים: לאחר שמוקדם יותר דווח על מחבל פלסטיני בן 17 שנהרג מאש צה"ל, בחמאס מצחצחים את החרבות וקוראים לתושבי השטחים "להסלים את העימותים עם הכיבוש ולהתנגד לו בשטח". גם בג'יהאד האסלאמי קוראים להתפרעויות: "עמנו ימשיך באינתיפאדה ובעימות עד שישיג את חירותו".הדברים מגיעים על רקע תכנית המאה שחשף נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ, ולאחר שנשיא הרשות הפלסטינית מחמוד עבאס הצהיר כי איננו מחויב להמשך התיאום הביטחוני עם ישראל. 

אבו מאזן

אבו מאזן. יפסיק את התיאום הביטחוני?צילום: flash 90

כאמור, מוקדם יותר דיווחנו על מחבל פלסטיני בן 17 שנהרג מאש צה"ל. המחבל, סולימאן אל חדאד ניסה לזרוק בקבוק תבערה לעבר לוחמים ששהו בסמוך אליו אך נורה באופן מיידי בהתאים להוראות נהלי פתיחה באש. אירוע זה מצטרף לאירוע מיום שני, אז נפצע קצין משמר הגבול במהלך הפרות סדר בחברון. 

הקצין הגיע למקום בכדי לסייע בפיזור הפגנות אך תוך כדי הניסיון להדוף את המתפרעים ולפזרם הושלך לעברו בקבוק התבערה. הקצין לא נזקק לטיפול רפואי והמתפרעים פוזרו והשגרה חזרה למקום, כך נמסר מהמשטרה.