מודעה חדשה בשומרון דורשת ריבונות: "ביבי תהיה בגין"

מודעה חדשה שנתלתה ברחבי המועצה קוראת לראש הממשלה להחיל באופן מיידי ריבונות בשטחי יהודה ושומרון. בהמשך - ראשי המועצות ייפגשו עם נתניהו וינסו לשכנעו להניח את החוק בישיבת הממשלה הקרובה

חדשות כיפה חדשות כיפה 05/02/20 20:23 י בשבט התשפ

מודעה חדשה בשומרון דורשת ריבונות: "ביבי תהיה בגין"
המודעה החדשה, צילום: רועי חדי

ראשי רשויות יהודה ושומרון צפויים להיפגש עם ראש הממשלה בנימין נתניהו ולהפעיל עליו לחץ בכדי שיחיל את הריבונות באופן מלא בשטחים כפי שמאפשרת תכנית המאה. אך עוד לפני כן, במועצה אזורית שומרון יוצאים הערב (ד') בקמפיין שילוט חוצות עם מודעה חדשה עליה הכיתוב "ביבי תהיה בגין". במודעה מופיעה תמונה של ראש הממשלה המנוח מנחם בגין ז"ל לצדו של  נתניהו וקריאה להחלת ריבונות.

המודעה החדשה. דורשים ריבונות

המודעה החדשה. דורשים ריבונותצילום: רועי חדי

הדברים נכתבו כפרפראזה לדברים שאמר נתניהו לאיתמר בן גביר: "בן גביר תהיה סתיו שפיר" ומתייחסת לכך שבגין החיל ריבונות בזמנו ברמת הגולן בניגוד לעמדת ארצות הברית באותם ימים. "נתניהו הוא מנהיג בקנה מידה היסטורי ויכול לקבל החלטה של מנהיגות היסטורית כמו של בגין. להיות זה שיחיל ריבונות אחת ולתמיד על יהודה ושומרון. לב הארץ" אומר יוסי דגן ראש המועצה האזורית שומרון "בחרנו בנתניהו לא בטראמפ, עמדת ארה"ב אסור לה שתמנע את הצעד הזה, שהוא מוסרי ערכי ולא תהיה הזדמנות טובה מזו". 

הקמפיין מהווה את המשך המאבק של המועצה בניסיון לגרום לנתניהו להחיל את הריבונות באופן מיידי, זאת לאחר שנתניהו נסוג מעט מאפשרות זו. במקביל לכך, חלק מהמאבק מופנה גם להתנגדות להקמת מדינה פלסטינית, שהיא חלק מהסעיפים המוזכרים בתכנית המאה שמציע דונלד טראמפ. ראשי הרשויות דחו על הסף אפשרות של הקמת מדינת שכזו לצד ישראל, וזאת מבלי להתפשר על החלת הריבונות.