בקרוב בתל אביב: מכון כושר בהפרדה מגדרית לאוכלוסיות דתיות

היועץ המשפטי של עיריית תל אביב הודיעה כי בעיר יוקם מכון כושר עם הפרדה מגדרית לציבור הדתי, זאת בכנס שעסק בנושא. "גישה דוגמטית שאוסרת הפרדה בכל מקום פוגעת בציבורים נרחבים"

חדשות כיפה משה סלע, חדשות כיפה 05/02/20 16:57 י בשבט התשפ

בקרוב בתל אביב: מכון כושר בהפרדה מגדרית לאוכלוסיות דתיות
חדר כושר. אילוסטרציה, צילום: shutterstock

היועץ המשפטי של עיריית תל אביב, עו"ד עוזי סלמן חושף: עיריית תל אביב-יפו תקים מכון כושר נפרד מגדרית לאוכלוסיות מוסלמיות ויהודיות דתיות. את הדברים אמר סלמן בכנס שעסק בהפרדה מגדרית באוניברסיטת תל אביב. סלמן הסביר כי העירייה פועלת לא להדיר אוכלוסיות שונות בעיר וכי גישה דוגמטית שאוסרת הפרדה בכל מקום פוגעת בציבורים נרחבים. בפאנל השתתפה גם מי שנסיחה בעבר חוק שנועד למנוע הפרדה מגדרית במקומות ציבורים, המשנה ליועץ המשפטי לממשלה עו"ד דינה זילבר.

"אנחנו עובדים לפי נוהל הוועדה הבינמשרדית שאושרה בהחלטת ממשלה על ידי המשנים ליועץ", התייחס סלמן לקיום אירועים ציבוריים ללא הפרדה, "ראש העיר, אמר שלדעתו לא צריכה להיות הפרדה מגדרית במרחב 'ציבורי פתוח', וזה הקו שנקטנו. בית המשפט אישר את האירוע מטעמים פרוצדורליים ולא מטעמים עקרוניים. בדיון אמרתי שהעמדה העקרונית שלנו היא שלא יהיו אירועים עם הפרדה פיזית בין נשים לגברים במרחב הציבורי הפתוח, מרחב שיכול להכיל רק אירועים הפתוחים לציבור הרחב".

לטענתו של היועמ"ש לעיריית ת"א, אירועים סגורים שאינם במרחב הפתוח המיועדים אך ורק לאוכלוסיות דתיות, במתקנים ומקומות השייכים לעירייה, יכולים להתקיים בהפרדה. "העירייה, כגוף שמספק שירותים לתושבים, צריכה לאפשר לכל אורחות החיים שקיימים בעיר, שיש בה ציבורים שונים, להתקיים. לכן, כל עוד זה נעשה במסגרת שלא מיועדת לציבור הרחב אלא לציבור מסויים אזי הם יכולים לקיים אותו, מבחינתנו, באותו מתחם שאנחנו נקצה".

מעירית תל אביב טרם נמסרה תגובה: אמירתו של היועץ המשפטי לעירייה בכנס התייחסה להקמת מרכז ספורט לאוכלוסייה היפואית. במסגרת התכנון העלתה הקהילה המקומית רצונות וצרכים שונים, אשר היועץ המשפטי מצא כי הם עולים בקנה אחד עם החוק. יצוין כי חוות הדעת של היועץ המשפטי לממשלה מוכרות לנו היטב, והעמדה המשפטית בעניין מרכז הספורט אינה סותרת את חוות הדעת של היועמ"ש לממשלה בנוגע להפרדה מגדרית במקומות ציבוריים. עם זאת, טרם התקבלה החלטה בנושא על ידי הנהלת העירייה.

תגובת משרד המשפטים: דבריו של עו"ד סלמן, המובאים בפנייתכם, ניתנו במסגרת הרצאה שנשא כחלק מכנס אקדמאי שנערך באוניברסיטת תל אביב ולא הגיעו כמקרה בוחן קונקרטי לטיפולנו. בהיות הנושא תיאורטי לגמרי בשלב זה גם מבחינת עירית תל אביב, ובהיעדר מלוא התשתית העובדתית והמשפטית הצריכה לעניין, לא נוכל להתייחס לסוגיה.