הרב סתיו תומך ברב אריאל: "גם עמוס עוז קיבל פרס ישראל למרות שהיה שנוי במחלוקת"

יו"ר ארגון רבני צהר יוצא להגנתו של הרב יעקב אריאל, בעקבות הסערה שעוררה ההודעה על זכייתו בפרס ישראל: "אדם מקבל פרס ישראל על מה שהוא יצר ולא על דעותיו"

חדשות כיפה יהונתן קליין, חדשות כיפה 05/02/20 12:40 י בשבט התשפ

הרב סתיו תומך ברב אריאל: "גם עמוס עוז קיבל פרס ישראל למרות שהיה שנוי במחלוקת"
הרב דוד סתיו, צילום: פלאש 90. דוד ועקנין

יושב ראש ארגון רבני צהר, הרב דוד סתיו, יוצא היום (ד') להגנתו של הרב יעקב אריאל, לאחר ההודעה כי יוענק לו פרס ישראל לספרות תורנית, ובעקבות הסערה שהתעוררה סביב ההודעה, לאחר שצוטטו דברים שאמר בעבר על הלהט"בים.

הרב סתיו אמר כי "הרב אריאל הוא אחד הגדולים והחכמים שהעמידה הציונות הדתית בדור האחרון, מאוד מקורי ביצירותיו, מחפש לכל נושא את המבט החדש שהוא יכול לתרום לו" הרב סתיו ציין כי הרב אריאל הוא אחד הרבנים היחידים שיצאו לתמיכה במחאה החברתית בשנת 2011. 

"אני חושב שצריכה להיות הבחנה ברורה מאוד, מישהו בשיח הליברלי כאן בישראל מאבד משהו. מדינת ישראל שמחה במגוון הדעות והמחשבות שיש בה וחס וחלילה שפרס ישראל יינתן רק לאנשים שעמדותיהם הם קונצנסואליות", הוסיף.

הרב יעקב אריאל

הרב יעקב אריאלצילום: פלאש 90. אורן נחשון

הסופר עמוס עוז, הזכיר הרב סתיו, קיבל פרס ישראל, בזמן ששליש מדינה חושב הפוך בכל הקשור להתבטאויותיו הפוליטיות: "עמוס עוז רצה לגרש חצי מיליון יהודים מיהודה ושומרון, ובכל אופן שר החינוך דאז, שהגיע ממפלגה ימנית, נתן לו את הפרס. כי זה כבוד למדינת ישראל שעמוס עוז יקבל פרס ישראל, למרות שיש כאלה שנפגעים מדברים שאמר וכתב".

לסיכום אומר הרב סתיו, כי פרס ישראל מוענק לא על נימוסין ולא על דעות: "אדם מקבל פרס ישראל על מה שהוא יצר ולא על דעותיו. האדם נמדד על פי יצירותיו ולא על פי עמדותיו הפוליטיות חברתיות".