סערת הרב יעקב אריאל: הרב שרלו קורא "להפסיק את מסע הטהרנות"

הרב יובל שרלו התייחס לטענה כי אין להעניק את פרס ישראל לרבה של רמת גן לשעבר, בשל דבריו על הקהילה הלהט"בית, ואמר כי "שבח הוא למדינת ישראל כי היא מעניקה את פרס ישראל לרב יעקב אריאל"

חדשות כיפה חדשות כיפה 05/02/20 09:11 י בשבט התשפ

סערת הרב יעקב אריאל: הרב שרלו קורא "להפסיק את מסע הטהרנות"
הרב יעקב אריאל, צילום: בית הרב קוק

סערת הרב אריאל לא נרגעת. אחרי ששר החינוך רפי פרץ הודיע אמש (ג') כי פרס ישראל בספרות תורנית יוענק לרב יעקב אריאל, שהיה רבה של רמת גן, הועלו מהארכיון דברים שאמר בעבר על הקהילה הלהט"בית, כי "הם נכים שסובלים מבעיה אמיתית שאותה יש לפתור באמצעות טיפולים נפשיים ותרופתיים", והתעוררה מחאה נגד הענקת הפרס לרב אריאל.

הרב יובל שרלו, ראש ישיבת 'אורות שאול' בתל אביב ומראשי רבני 'צהר', התייחס בעמוד הפייסבוק שלו לפרשה, בתשובה לטענה שהופנתה כלפיו וכלפי 'צהר', לפיה תמיכתם ברב אריאל היא צביעות. הרב שרלו הסביר כי הרב אריאל יצא לא פעם נגד 'צהר', ולמרות הכל עדיין הוא מברך על זכייתו.

הרב שרלו נשאל: "קראתי הרבה פעמים דברים שאתה כותב על יושרה ולא להיות צבוע. אני לא מבין איך אתם מסכימים שיוענק פרס ישראל לרב של רמת גן לשעבר אחרי מה שהוא אומר על ההומואים ורצח רבין. גם את צבועים כי כשנותנים פרס ישראל למישהו לא מתאים אתם צועקים ועכשיו אתם לא.
חבל שגם רב כמוך מתנהג ככה".

הרב שרלו. לא מתנגד לשינויים בטקס החופה

הרב שרלוצילום: אריה כץ

בתשובתו כתב: "אתחיל בקשוט עצמך: שנים רבות אני טוען כי צריך להפסיק עם מסע הטהרנות, ושלילת פרס ישראל ממי שהתבטא בצורה זו או אחרת. טענתי זאת לגבי שניצר; טענתי זאת לגבי גרבוז, טענתי את ביחס לעמוס עוז, אפילו ביחס לשולמית אלוני:, מעל גבי עיתון נקודה. כך שלטענתך ביחס לצביעות אין בסיס כלשהו. להפך.

"במקרה שאנו עוסקים בו, הרב אריאל הי"ו גם יצא נגד רבני צהר לא אחת, ואף על פי כן אני סובר שהוא ראוי מאוד לפרס ישראל וראוי לברך אותו על כך. אודה לך אם תסיר את טענת הצביעות מדבריך.

"ולעצם העניין, אם תקרא את מה שכתבתי בדברים דלעיל תראה שיש בי סלידה מטהרנות. מיסוד לימוד התורה על הדמויות המיוחדות שבנו את האומה שלנו, ועד לאחרוני האחרונים של היום. אבותינו הקדושים כולם היו גם עם צללים, וכך עקרונית הם כל בני האדם. זה הדבר המיוחד בתורת ישראל, שאינה עוסק ב"קדושים המוחלטים" כמו בנצרות, אלא בבני אדם עילאיים, שרגלם נטועה בקרקע וראשם מגיע השמיימה. זה נכון ביחס לכל הדמויות במקרא (לפי חז״ל – למעט ארבע דמויות לא מרכזיות), וכך אנחנו צריכים להתייחס אל עצמנו, ואל הסובב אותנו.

"לכן (ולהבדיל), גם אם היית צודק, וגם אם היית מוצא בארכיון ביטוי זה או אחר של מישהו – הדבר אינו פוסל אותו מלקבל את פרס ישראל על הדברים הגדולים והנשגבים שעשה. כאמור, זה נכון גם ביחס לדמויות שפגעו בי ובציבור שאני חלק ממנו בצורה די חזקה וקשה. צריך להיות עקבי בתחום זה.

"כל זה נכון גם אם אכן מה שפורסם עליהם היה נכון. ולכן, שבח הוא למדינת ישראל כי היא מעניקה את פרס ישראל לרב יעקב אריאל הי"ו. הוא ראוי לכך, גם אילו היה אומר דברים בעייתיים מאוד.
ברם, מעבר לכך, צריך לברר האם אלו עמדותיו. אחרי רצח רבין נעשה לו עוול גדול מאוד. דבריו סולפו על ידי שר המשפטים, ומאז נדבק בו דין 'רודף', על אף שעמדותיו היו הפוכות לחלוטין. אני גם מעריך שעמדותיו ביחס ללהטבי"ם שונות ממה שפורסם. ברם, כאמור, פרס ישראל מגיע לו על מה שהוא ועל יצירתו.
יום חג הוא למדינת ישראל בהכרעה להעניק לו את פרס ישראל".

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן