נבלם ניסיון באיחוד האירופי לגנות את ישראל על הרצון לסיפוח

שר החוץ של האיחוד האירופי, ג'וזף בורל ניסה להעביר החלטת גינוי נגד כוונת ישראל לספח שטחים, שכללה איום ברוח ההודעה החריפה שפרסם האיחוד. ההחלטה נבלמה על ידי צ'כיה והונגריה. בישראל גינו את ההחלטה

חדשות כיפה חדשות כיפה 04/02/20 17:49 ט בשבט התשפ

נבלם ניסיון באיחוד האירופי לגנות את ישראל על הרצון לסיפוח
אנטישמיות. בניין הפרלמנט של האיחוד האירופי, צילום: shutterstock

שר החוץ של האיחוד האירופי, ג'וזף בורל הספרדי, נשא היום (ג') דברים בהצהרה מיוחדת בנושא תכנית המאה והסיפוח של בקעת הירדן. "אנו מודאגים במיוחד מההצהרות על הסיכוי לסיפוח בקעת הירדן וחלקים אחרים בגדה המערבית", והצהיר כי "אם יהיו צעדים כאלה, נאלץ להגיב". בורל הוא השר החוץ החדש של האיחוד שנבחר לא מזמן.

"האיחוד האירופי לא מכיר בשטחים שנכבשו על ידי ישראל ב-1967" אמר בורל, אך מיהר להבהיר כי "אני חוזר ומדגיש את מחויבותינו לשמירה על ביטחון ישראל, ביחס למתיחות המתעוררת באזור". בורל ניסה להעביר בנוסף החלטת גינוי נגד כוונת ישראל לספח שטחים, שנכללה בתוך ההודעה החריפה שמסר.

ההחלטה שלו התקבלה בהתנגדות באיחוד - היות וההחלטות שלו צריכות לעבור בקונצנזוס מלא של 27 החברות. נודע כי ההחלטה נבלמה על ידי צ'כיה והונגריה. בורל נאלץ לסגת מכוונתו להעביר החלטה והסתפק בהודעה מטעמו, שהיא הרבה פחות משמעותית מגינוי כולל של יתר המדינות.

במשרד החוץ הגיבו על המאורע: ""העובדה שהנציב העליון של האיחוד האירופאי ג׳וזף בורל בחר להשתמש בשפה מאיימת כלפי ישראל, זמן קצר אחרי כניסתו לתפקיד, ורק שעות מעטות אחרי פגישותיו באירן היא מצערת ולכל הפחות מוזרה. בחירה בדרך התנהלות ובמדיניות אלו זו הדרך הטובה ביותר להבטיח כי התפקיד של האיחוד האירופאי בכל תהליך עתידי יהיה מינימלי".