נלחמים בקורונה: בתל השומר הוקם אגף לבידוד אנשים המגיעים מסין לישראל

אגף חדש בבית החולים תל השומר הוקם כדי למנוע התפשטות הנגיף. עוד קודם לכן משרד הבריאות הנחה את המגיעים מסין כי עליהם לשהות בבידוד עת חזרתם לארץ. עד כה נספו מהמחלה לפחות 420 איש

חדשות כיפה משה סלע, חדשות כיפה 04/02/20 15:21 ט בשבט התשפ

נלחמים בקורונה: בתל השומר הוקם אגף לבידוד אנשים המגיעים מסין לישראל
בית חולים. אילוסטרציה, צילום: פלאש 90. הדס פרוש

נערכים לקורונה: מתחם לאשפוז בבידוד הוקם בבית חולים תל השומר, זאת כחלק מהיערכות משרד הבריאות להגעת תיירים ישראלים מסין לארץ. נזכיר, כי משרד הבריאות הוציא צו חריג, לבאים מהמדינה האסייאתית, לפיו עליהם לשהות בבידוד לכל הפחות 14 יום מרגע נחיתתם בישראל ולהימנע מלבוא במגע עם אנשים נוספים. הצו מוסיף ומנחה לדווח לרופא על מקום הימצאו של כל אחד מהשוהים בבידוד.

נזכיר, כי נגיף הקורונה החל בסין והתפשט הלאה למדינות נוספות, וכבר הספיק להביא לתמותה של לפחות 420 איש. המוות לא פסח גם על יפן והפיליפינים, שגם במדינות אלו מצאו את מותם לאחר שנדבקו בנגיף.

מי שהספיק להימלט מסין יחד עם משפחתו הוא הרב דוב הניג שאמר: "עזבנו את העיר צ'נגדו, כי יש כאן סכנת נפשות ופיקוח נפש דוחה הכל. המרחב האווירי ייסגר מחר לחלוטין ובקהילה יישארו 12 אנשים סך הכל כשרובם לא יכולים לצאת כי יש להם חיות מחמד שלא ניתן להטיס אותם או כי יש להם בן משפחה סיני. השארנו במקום מישהו מהקהילה שידאג לכולם לאורך בחינם, יש לנו מסיכות ואספקה גדולה לכולם".