לאחר שימוע: השוטר שירה בסלומון טקה יואשם בגרימת מוות ברשלנות

כתב אישום הוגש כנגד השוטר שירה בסלומון טקה, ושם סוף לפרשה שהחלה לפני כחצי שנה, הסעירה את המדינה והביאה למחאות אלימות במיוחד ברחבי הארץ מצד יוצאי העדה האתיופית בארץ

חדשות כיפה חדשות כיפה 04/02/20 12:50 ט בשבט התשפ

לאחר שימוע: השוטר שירה בסלומון טקה יואשם בגרימת מוות ברשלנות
המחאה על ההרג, צילום: פלאש 90, תומר נויברג

לאחר כשישה חודשים מהירי על הנער סלומון טקה שהוביל להתפרעויות קשות של יוצאי העדה, מגישה היום (ג') המחלקה לחיקרות שוטרים בפרקליטות המדינה כתב אישום כנגד קצין המשטרה שירה בטקה. הקצין מואשם בגרימת מוות ברשלנות.

על פי כתב האישום שהוגש לבית משפט השלום בחיפה, בעת שהנערים וטקה ניצבו מול הנאשם, זה שלף את אקדחו מנרתיקו, דרך אותו, כיוונו לעברם במטרה להרתיעם וצעק לעברם להתרחק. מיד לאחר מכן כיוון השוטר את אקדחו לכיוון האספלט הסמוך מצד שמאל לטקה, וירה לאספלט. עוד עולה מהאישום כי הקליע התפצל כתוצאה מהפגיעה באספלט וליבת הקקליע ניתזה היישר לבית שחי שמאל של טקה, מה שבהמשך הביא למותו.

בעת הגשת כתב האישום הסבירו בפרקליטות כי "ההחלטה התקבלה לאחר בחינה מעמיקה של חומר הראיות, שקלול מכלול נסיבות האירוע והטענות שנשמעו בהליך השימוע בעניינים אלה ואחרים". בכתב האישום נכתב כי קצין המשטרה שירת במשטרה כ-13 שנים, בתפקידים מבצעיים שונים, לרבות כלוחם ביס"מ. בעת הירי שימש כקצין יחידת הסיור בתחנת זבולון. ב-30 ביוני 2019, בשעות הערב, הוא הגיע - שלא במסגרת תפקידו – לפארק הציבורי "בית העם" בקרית חיים, הסמוך לרחוב השיירה, במסגרת בילוי עם בני משפחתו.

כעת למעשה, פרשת הרג טקה מגיעה לסיומה בהאשמת השוטר, בכפוף לשימוע. הפרשה גרמה לאחת המחאות הגדולות ביותר של יוצאי העדה, שאף הבעירו צמיגים, ויצרו מחאות זועמות ואלימות במיוחד ברחבי הארץ. טענתם של המוחים היתה, שהיד על ההדק של השוטרים קלה יותר כאשר מדובר בהתמודדות מול יוצאי העדה. 

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן