בזכות בקרה מוצלחת: סוכלה הברחת אמצעי לחימה לחמאס

מערך השליטה הימי של צה"ל זיהה כלי שיט חשוד, דיווח ולאחר מרדף הכלי נעצר ועליו התחמושת שיודעה לקומנדו הימי של חמאס. "מערך השליטה הפגינה מקצועיות, חתירה למגע וקור רוח"

חדשות כיפה משה סלע, חדשות כיפה 04/02/20 10:43 ט בשבט התשפ

בזכות בקרה מוצלחת: סוכלה הברחת אמצעי לחימה לחמאס
צוללת חיל היום. ארכיון, צילום: Moshe Shai/FLASH90

סוכלה הברחת אמצעי לחימה לקומנדו הימי של חמאס: הותר לפרסום כי לפני כשלושה חודשים סיכלו כוחות זרוע הים בשיתוף עם כוחות שירות הביטחון הכללי, ניסיון הברחת אמצעי לחימה לעזה מהשטח הימי בצפון חצי האי סיני. 

לוחמי יחידה 916 ויחידת סנפיר של חיל הים פתחו במרדף אחר כלי שיט חשוד שזיהה מערך השליטה הימי. בתום המרדף, נעצר כלי השיט ושני פעילי טרור שעליו הועברו לחקירת כוחות הביטחון. מהחיקרה עלה כי אמצעי הלחימה יועדו לשמש את כוחות הקומנדו הימיים של ארגון הטרור חמאס. בצה"ל טרם מסרו אילו אמצעי לחימה נתפסו. בעבר הוברחו לצוללני הזרוע הצבאית חליפות ושעוני צלילה, שנורקלים וכדומה.

אל"מ אמיר גוטמן שיבח את פעולת הבקרה שביצע מערך השליטה "שזיהו את כלי השיט החשוד בהברחה והכווינו אליו את כלי השיט, תוך כדי הפגנת מקצועיות, חתירה למגע וקור רוח". עוד אמרו בצה"ל כי "סיכולים מסוג זה מסייעים למניעת המשך התחמשות ארגון הטרור החמאס ברצועת עזה, ולפגיעה ישירה ביכולותיו של הקומנדו הימי של החמאס. זרוע הים פועלת לניטור פעילויות טרור והברחות ולתפיסתן בשלבים מוקדמים, למניעת התעצמותם של גורמי הטרור ברצועה דרך הים".  

בתוך כך, אמש הבודקים הביטחוניים של רשות המעברים במשרד הביטחון וקציני מת"ק עזה סיכלו והחרימו משלוח שהכיל מאות פנסים טקטיים שיועד להיכנס לרצועת עזה דרך מעבר כרם שלום. הבודקים הביטחוניים איתרו את הפנסים, שהוסתרו במשלוח של כלי בית, כלי עבודה, ביגוד ופנסים - ואלו הוחרמו על ידי קצינת המת"ק במעבר כרם שלום ביחד עם אנשי רשות המעברים.