חילי טרופר חושף את סיפורו האישי: "רוצה לחיות חיים שיש בהם משמעות"

חבר הכנסת שמר בחשאי על הליך תרומת הכליה שעבר, וכעת הוא חושף את המסע הרגשי שעבר מרגע ההחלטה לתרום את כלייתו לאדם זר, ועד שמצא את האדם המתאים. "הלוואי שתמיד אהיה בצד שיכול לתת"

חדשות כיפה משה סלע, חדשות כיפה 04/02/20 09:05 ט בשבט התשפ

חילי טרופר חושף את סיפורו האישי: "רוצה לחיות חיים שיש בהם משמעות"
חילי טרופר, צילום: צילום מסך

כפי שדיווחנו אמש (ב'), חבר הכנסת חילי טרופר סיים הליך אצילי במיוחד - תרומת כליה לאדם זר שאיננו מכיר. אלא שבדרך לתרומת הכליה, טרופר עבר מסע מפרך רחוק מעדשת המצלמות, עד שהצילח למצוא את האדם המתאים לקבל ממנו את הכליה - גבר בן 60. ביתו של טרופר ליוותה אותו במסע האישי והרגשי הזה וסיפרה לערוץ 12: "קצת פחדתי בהתחלה מהניתוח, זה יותר מסובך ומורכב מהסיטואציה היומיומית אבל שמחתי בשבילו ושמחתי כמובן בשביל מי שהולך לקבל את הכליה. אני חושבת שזה מעשה מדהים".

טרופר המאושר, שהצליח לבסוף למצוא את האדם המתאים לתרומה אמר ערב הניתוח: "הרבה יותר קשה להתמיד בחינוך או בבריאות ועשייה יומיומית, אבל בעוד חודשיים ניפגש אם הכל יעבור בשלום ואני אדע שיש בעולם מישהו שחזר לחיים. אני רוצה לחיות חיים שיש בהם משמעות, והלוואי שתמיד אני אהיה בצד שיכול לתת".

החשיפה כאמור, לא היתה קלה לחבר הכנסת הסרוג, שלא אוהב את אור הזרקורים ומשתדל לשמור על פרטיותו. חרף הקושי, טרופר הסכים לבסוף להיחשף ולחשוף את סיפורו בכדי להעלות על נס את חשיבות העניין. נציין כי טרופר הוא התורם ה-780 בעמותת "מתנת חיים", ארגון המקשר בין תורמים לזקוקים לתרומה. כיום, יש עדיין יותר מ- 1,000 בני אדם שמקווים גם הם להיתרם בהמשך.

 

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן