כיצד מתחברים לתפילה בדור ה-Z?

אחת לשנה, מקיימת תנועת נאמני תורה ועבודה כנס בן שלושה ימים אשר יורד לעומקן של סוגיות רוחניות בעלות היקש אקטואלי לחייו הרוחניים של איש ההלכה והאמונה. השנה, יחד עם "מתן השרון" הוחלט לבחון את אתגר מצוות התפילה, מצווה שאנו מקיימים לפחות 3 פעמים ביום.

חדשות כיפה תוכן שיווקי 03/02/20 14:36 ח בשבט התשפ

כיצד מתחברים לתפילה בדור ה-Z?
צילום:

בדור חמישי של מחשבים ומכשירים ניידים, כשהכל מסביב מהיר ועצבני - כיצד יוצרים יישוב דעת להתפלל? – האם רלוונטי לומר מילים עתיקות ויש האומרים ארכאיות? – אולי איבדנו את יכולת ההקשבה? – האם צריך להחליף את התפילה או אולי להחליף את הכוונה?

כ - 14 מרצים שונים, רבנים, רבניות ואנשי אקדמיה וחינוך יקחו חלק בכנס וינסו לתת מענה לשאלות קיומיות וחשובות אלה, הן במסגרת שיעור והן באמצעות רבי שיח ושיתוף הקהל בדיונים. הכנס יכלול מופע “כו-לל-נו בתפילה” עם המוסיקאים והאחים בנימין שוורץ ופנינה וינטרוב ובחלק מהזמן יתקיימו במקביל הרצאות ושיעורים לדוברי אנגלית. מטרת הכנס הינה גם לעורר שיח ציבורי רחב אשר יביא לחיזוק חוויית התפילה בקרב כלל הציבור היהודי.

הכנס יתקיים אי"ה בימים חמישי-שבת, ב’-ג’-ד’ אדר התש”פ, פרשת תרומה, 27-29.2.2020 במלון יערים אשר נמצא במעלה החמישה. הכנס אמנם יעסוק בשאלות רוחניות, אך הוא יכלול כמיטב המסורת הארגונית, גם מענה לגוף ולא רק לנפש.

הרבנית אשרה קורן, ראש מתן השרון ציינה כי העניין המיוחד בכנס הוא להתבונן בפער בין חלקים של השפה והתכנים של התפילה המסורתית, לבין ההוויה של האדם המודרני בכלל והאישה המודרנית בפרט. בכנס ננסה להציע מגוון רעיונות, השראה וכלים להתמודדות עם אתגרי התקופה, מתוך עיון ולימוד מקורות הגותיים ומחויבות הלכתית.

תינתן הנחה ייחודית לנרשמים דרך אתר כיפה עד ה-21/2/20

להרשמה ולפרטים נוספים על הכנס לחצו כאן