מחמוד עבאס מזלזל בתכנית המאה: "הגבינה השוויצרית שניתנה לנו אינה מקובלת"

ראש הרשות הפלסטינית ממשיך בהתקפותיו על תכניתו של נשיא ארצות הברית. "הסכם אוסלו הוא ההסכם החשוב ביותר" טוען עבאס, ומכנה את ג'ארד קושנר "הילד הזה" עקב הראיון שהעניק יועצו של טראמפ לטלוויזיה המיצרית

חדשות כיפה משה סלע, חדשות כיפה 03/02/20 14:27 ח בשבט התשפ

מחמוד עבאס מזלזל בתכנית המאה: "הגבינה השוויצרית שניתנה לנו אינה מקובלת"
אבו מאזן. עוקץ את טראמפ, צילום: flash 90

ראש הרשות הפלסטינית מחמוד עבאס ממשיך לתקוף את תכנית המאה שמציע נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ. "הגבינה השוויצרית שניתנה לנו הכתה אותנו בהלם. היא איננה מקובלת ואיש לא יכול לקבל אותה" אמר עבאס בציניות במהלך ישיבת ממשלה של הרשות ברמאללה. עבאס לא הסתפק בכך וגם כינה את יועצו של טראמפ, ג'ארד קושנר "הילד הזה" בעקבות ראיון שהעניק קושנר לטלוויזיה המצרית. 

עבאס ביקש להסביר את הביקורת על קושנר ואמר: "הוא אמר שוב ושוב בראיון 'אל תפספסו הזדמנות'. ואנא עארף איפה ההזדמנות? תן לי הזדמנות אמיתית להשיג את זכויותיי, ואני מבקש 22% מפלשתין ההיסטורית ועם זה אנחנו שבעי רצון". עבאס הוסיף וטען כי מה שהציעה ארצות הברית, הוא לחזור להצהרת בלפור, כשלתושבים הלא יהודים ניתנו זכויות אזרחיות ודתיות בלבד. 

"הסכם אוסלו הוא ההסכם החשוב ביותר על אף שרבים מתעבים אותו, ואין מקום להשוות בינו לבין 'עסקת המאה", המשיך נשיא הרשות לפרוס את משנתו והוסיף, "לא נסכים לספח את המשולש, ואנחנו לעולם לא נקבל סיפוח של שטחים ממדינת ישראל לפלשתין".