רבני ישיבות הקו: "התפקדו לנעם"

הרב טאו, הרב אבינר והרב קוסטינר יצאו במכתב פומבי בו הם קוראים להתפקד למפלגת נעם: "ברור לכל שהתקופה הזאת היא עת חירום ואין לנו ברירה אלא לאחוז גם בעשייה הפוליטית"

חדשות כיפה מירב כהן, חדשות כיפה 03/02/20 14:56 ח בשבט התשפ

רבני ישיבות הקו: "התפקדו לנעם"
הרב טאו והרב שטרנברג, צילום: צחי מאגנזי

לאחר למעלה מ-800 איש כבר התפקדו, בכירי הרבנים מישיבות הקו הפיצו מכתב הקורא להתפקד למפלגת נעם: "נדרשים אנו לעמוד על נפשנו הלאומית מפני השפעות זרות החודרות לתודעת העם היושב בציון".

על המכתב חתומים נשיא ישיבת הר המור, הרב צבי טאו, ראשי ישיבת הר המור, הרב מרדכי שטרנברג והרב עמיאל שטרנברג, הרב עודד וולנסקי, ראש ישיבת עטרת ירושלים ורב הישוב בית אל לשעבר, הרב שלמה אבינר, ראש ישיבת מצפה רמון, הרב צבי קוסטינר, ראש ישיבת לנתיבות ישראל, הרב ישעיהו דורון, ראש ישיבת ההסדר גבעת אולגה, הרב אפרים ג'יאמי, ראש ישיבת ההסדר בקרית גת, הרב אמיר ממן, ראש ישיבת אילת, הרב יוסי רודריגז. 


להורדת הקובץ

הרבנים טוענים במכתבם כי: "מושגי יסוד שפעם היו נחלת כל אדם מישראל, דתי כחילוני – צביונה היהודי של המדינה, חשיבות הלאום היהודי, קדושת המשפחה ועוד – מתערערים, עד כדי כך שבושה להזדהות עימם. אפילו מושגים אלמנטריים, כגון המבנה הבסיסי של משפחה, שפעם היו ברורים לכל אדם ישר, גם אם לא היה נמנה על העם היהודי, אינם עומדים במבחן ה"נאורות החדשה", ורבים ואף שלמים נבוכים בהם". ההתפקדות למפלגה עולה למבוגר 96 שקלים, לבחור ישיבה 50 שקלים ולצעירים עד גיל 20 - 36 שקלים. 

אבי מעוז, ממייסדי המפלגה ומי שמוביל את מהלך ההתפקדות, מסביר: "היום, בעיצומה של מערכת הבחירות, כולם מרגישים שאין מי שדואג באמת לצביון של המדינה היקרה שלנו. הבטחנו, ואנחנו מתחילים ליישם זאת, שנעם תהיה הבית הפוליטי של כל מי שמדינת ישראל וצביונה היהודי יקר לליבו. אין לי ספק שהאמון שמביע ציבור המתפקדים, ילך ויגבר ויסחוף אחריו עוד ציבור גדול וקהלים רחבים".

במכתב קוראים הרבנים להתפקד למפלגת נעם: "למרות שאצל הרבה אנשים ישרים קיימת הסתייגות, שקשה שלא להבינה, מכל הקשור בפוליטיקה ובמה שהיא מייצגת, דומנו שברור לכל שהתקופה הזאת היא עת חירום ואין לנו ברירה אלא לאחוז גם בעשייה הפוליטית, כמובן מתוך השתדלות להישאר בטהרה גדולה ולרצות כל העת בטובתם הכללית של ישראל ולא בטובתה של קבוצה מצומצמת, כזאת או אחרת".

נציין כי מפלגת נעם קמה במערכת הבחירות הקודמת וקיבלה את ברכתו של הרב טאו. המפלגה הרימה על נס את המאבק בקהילת הלהט"ב, אולם ימים ספורים לפני מועד הבחירות החליטה לפרוש מהמירוץ כדי "לא לאבד מנדטים לגוש הימין".