סקר חדש: זה הנושא הקריטי ביותר ערב הבחירות

המכון לישראלי לדמוקרטיה מנפק סקר חדש, לפיו חקירות נתניהו הוא הנושא המטריד ביותר את המצביעים לקראת שלשול הפתק בקלפי. במקום האחרון: סוגיית דת ומדינה עם 10% בלבד

חדשות כיפה משה סלע, חדשות כיפה 03/02/20 12:20 ח בשבט התשפ

סקר חדש: זה הנושא הקריטי ביותר ערב הבחירות
נתניהו. החקירות ישפיעו, צילום: מארק ישראל סלם, פלאש 90

סקר חדש שמוציא המכון הישראלי לדמוקרטיה מגלה: 32% מקרב הנשאלים סבורים שחקירות ראש הממשלה בנימין נתניהו ישפיעו על אופן ההצבעה בבחירות. הדברים מקבלים משנה תוקף כאשר על פי המסתמן, נתניהו צפוי לעמוד לדין עוד בטרם הבחירות. גם נושא יוקר המחיה והדיור חשובים לישראלים, כאשר 21% מקרב הנשאלים הצביעו על נושא זה כמוטיב לבחירת הפתק בקלפי. 

מצב הביטחון לעומת זאת, מעניין פחות את הישראלים, ומקבל 18% בלבד בקרב הנשאלים כנושא חשוב לבחירות, וסוגיית דת ומדינה המהוות כר פורה להתנגחויות בין יו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן לבין המפלגות החרדיות זוכה ל- 10% בלבד בסקר. 

רוב הערבים וכמעט מחצית מהיהודים רואים בעיתוי הנוכחי של "עסקת המאה" התערבות חיצונית של ארצות הברית בתהליך הבחירות בישראל. בעניין זה יש בציבור היהודי פער גדול בין השמאל והמרכז, שם רוב גדול רואים זאת כהתערבות חיצונית, לעומת כשליש בלבד בקרב מי שהגדירו עצמם ימין.

נתון מעניין נוסף: מפלגת ימינה המאוחדת היא המפלגה השלישית שרשימתה משביעת רצון בקרב בוחריה, עם 76% תמיכה בקרב הנשאלים. מפלגת השמאל המאוחדת, העבודה-גשר-מרצ היא המפלגה הכי פחות משביעת רצון, עם 57% תמיכה בבד ברשימת מועמדיה לכנסת בקרב הנשאלים. מי שעוד זכתה לאחוזי תמיכה מרשימים היא הרשימה המשותפת עם 82%.