בג"ץ דחה את עתירת הטנקיסטיות: "מצו תהליכים מול הצבא"

הנשיאה חיות הביעה אמפתיה לבקשת הנערות, אך הסבירה כי הצבא החליט על פיילוט נוסף - ויש לפעול לפי החלטה זו: "יכול להיות שזאת החלטה בעייתית אבל כרגע אתם אמורים להתקיים עם ההחלטה הזאת"

חדשות כיפה חדשות כיפה 03/02/20 11:14 ח בשבט התשפ

בג"ץ דחה את עתירת הטנקיסטיות: "מצו תהליכים מול הצבא"
החיילות הראשונות שסיימו הכשרה כמפקדות טנקים, צילום: דובר צה"ל

לאחר דיון סוער, שופטי בג"ץ דחו היום (ב') את העתירה שהגישו המועמדות לגיוס, שדרשו מצה"ל לשרת כטנקיסטיות. נשיאת העליון חיות הורתה למלש"ביות למצות את התהליכים מול הצבא. 

במהלך הדיון הנשיאה חיות הביעה אמפתיה לדרישת הנערות, אך ציינה כי הצבא החליט על פיילוט נוסף - ויש לפעול לפי החלטה זו: "כאשר יש מוטיבציה לבנות לשרת שירות משמעותי זה מעורר אמפתיה רבה מצד המשפט", אמרה הנשיאה בדיון והוסיפה: " אנחנו אמונים על העמידה על עקרונות השלטון". בהתייחסות למיון הנשים לשריון, אמרה: "הצבא החליט לקיים פיילוט נוסף. יכול להיות שזאת החלטה בעייתית אבל כרגע אתם אמורים להתקיים עם ההחלטה הזאת".

השופטת חיות הסבירה לעורכי הדין שאין טעם בעתירה. לדבריה, על העותרות - אור אברמסון ואסנת לוי - למצות הליכים מול הצבא בעקבות ההחלטה על פיילוט חדש, שהתקבלה בחודש האחרון. בהחלטתה כתבה חיות כי אין לראות בכך הבעת עמדה מצד הצבא: "אנו סבורים שהתפתחות זו דרושה למיצוי הליכים לפני שניתן יהיה לדון בעתירה".

עו"ד עמיחי ויינברגר, שמייצג את העותרות, אמר בדיון: "אנחנו נמצא את עצמנו פה שוב בקרוב כי הטענות אותן טענות. עורכי הדין עמיחי ויינברגר וינור ברטנטל אמרו בתום הדיון: "הם חושבים שאתן תרפו ואנחנו לא מתכוונים להרפות. מה שאנחנו עומדים לעשות זה מאבק לשוויון ולהרים את התקרה כדי לשבור את התקרה. זה תהליך ארוך ולא פשוט. אנחנו מגישים מכתב מיצוי הליכים חדש, תוך ימים מגישים עתירה נוספת".