מפקד כוח קודס תוקף: "תכנית המאה המבישה נולדה מתה, היא נועדה להיכשל"

מפקד כוח קודס תוקף את תכנית המאה, בשיחה שקיים עם ההנהגה הפלסטינית. "ארצות הברית מחפשת לרצות את הציונים". אבו מאזן תקף גם הוא את התכנית ואיים בניתוק הקשר הביטחוני עם ישראל

חדשות כיפה משה סלע, חדשות כיפה 03/02/20 10:51 ח בשבט התשפ

מפקד כוח קודס תוקף: "תכנית המאה המבישה נולדה מתה, היא נועדה להיכשל"
דונאלד טראמפ. "מרצה את הציונים", צילום: shutterstock

"תכנית טראמפ תיכשל", כך אמר היום (ב') מפקד כוח קודש החדש של משמרות המהפכה איסמעיל קאאני בשיחה עם ראשי חמאס והגי'האד האיסלאמי. קאאני הוסיף ואמר "ארצות הברית מנסה לרצות את הציונים". עוד מדווח כי ראש כוח קודס ביקש להרגיע את ההנהגה הפלסטינית והודיע להם שמשמרות המהפכה יהיו לצידם במאבק זה.

"עסקת המאה המבישה נולדה מתה. כמו מזימות פשרה קודמות, היא נועדה להיכשל",הוסיף קאאני, "רק מחפשים לרצות את הפושעים הציונים – ולמען מטרה זו הם לא יבחלו באף פשע או מעשה בוגדני". באיראן טוענים כי דבריו מתכתבים עם קריאתו של המנהיג הרוחני, האייתוללה חמינאי:  ב-2018 למשאל עם בקרב "הפלסטינים האמיתיים מכל האמונות השונות", על מנת להקים ממשלה פלסטינית. חמינאי טען אז כי המשאל צריך לכלול מוסלמים, נוצרים ויהודים – ולהוביל לכך ש"המשטר הישראלי המזויף יושמד בעתיד הנראה לעין".

נזכיר, כי שלשום תקף גם נשיא הרשות הפלסטינית מחמוס עבאס את התכנית ואיים בניתוק הקשרים עם ישראל: "בתקופת כהונתו של נתניהו לא יהיה שלום. ננתק את קשרינו, כולל יחסי ביטחון, עם ישראל בעקבות נטישת ההסכמים. אני מסרב לעסקה מכיוון שהיא מציבה את ירושלים בריבונות ישראלית. לא אירשם בהיסטוריה שלי ושל ארצי כזה שמכר את ירושלים".

נשיא הרשות הוסיף ותקף את תכניתו של טראמפ ואמר: "האמריקנים רוצים שנחלק את אל-אקצא, נוותר על זכות השיבה ונוותר על נשק. הם רוצים להכיר רק במדינה יהודית. הם רוצים שאבו דיס תהיה בירת פלסטין, שזה כפר קטן ליד ירושלים אבל לא ירושלים עצמה". 

נזכיר, כי נשיא ארצות הברית דונאלד טראמפ הציג בשבוע שעבר את הצעתו לשלום בין ישראל לפלסטינים, אותה הוא כינה בשם "תכנית המאה". עיקרי התכנית מציעים החלת ריבונות ישראלית בכל שטחי יהודה ושומרון כמו גם מדינה פלסטינית לצד ישראל, כזו שתפורז מנשק ותצהיר כי פניה לשלום. את ההצעה הציג טארמפ יחד עם ראש הממשלה בנימין נתניהו, וזכה לשבחים רבים וביקורות עצומות.