תקרית בכלא עופר: מחבל חמאס תקף סוהר ופצע אותו

העצור את את הסוהר ופצע אותו באופן שטחי בצווארו. הסוהר פונה לבית החולים, המחבל נעצר עד תום ההליכים. אירוע זה מצטרף לאירועים נוספים בכלא זה

חדשות כיפה משה סלע, חדשות כיפה 03/02/20 10:12 ח בשבט התשפ

תקרית בכלא עופר: מחבל חמאס תקף סוהר ופצע אותו
ארכיון, צילום: משה שי, פלאש 90

אירוע אלימות בכלא עופר: אסיר ביטחוני תקף הבוקר (ב') סוהר בכלא ופצע אותו באופן שטחי בצווארו. מצבו של הסוהר הוגדר קל והוא פונה לטיפול רפואי בבית החולים. משב"ס (שירות בתי הסוהר) נמסר כי מדובר במחבל חמאס שנעצר עד תום ההליכים. עוד צוין כי האירוע נמצא בשליטה ומטופל על-ידי פיקוד בית הסוהר, וכי "הסוהרים ערוכים להתמודד עם כל תרחיש ואיום מול האסירים הביטחוניים, וינקטו יד קשה נגד כל איום או פגיעה בסגל".

אירוע זה מצטרף לאירוע בטחוני נוסף בכלא זה, כאשר ביולי האחרון סוכלו ניסיון החדרה של 11 טלפונים ניידים לכלואים במקום. שני עצורים שמשויכים לפתח ולחזית העממית היו מעורבים אז בניסיון ההברחה. התברר אז עוד כי השניים הובאו לבית הסוהר לאחר שעברו עבירות קלות, ככל הנראה במטרה להיעצר - ולהבריח את הטלפונים לכלא. הם בלעו את הטלפונים הקטנים במטרה לפלוט אותם בכלא.

חשדם של הסוהרים התעורר אז בעקבות חיווי שהופעל בבדיקת מגנומטר באחד העצורים. הוא תוחקר והודה שיש בגופו טלפונים, ואף הוציאו ממחבואו שלושה מהם. עוד קודם לכן איתרו סוהרים בכלא שבעה טלפונים בגופו של עצור ביטחוני נוסף. ארבע מקלדות ניידות ושמונה כרטיסי סים. העצור הודה בניסיון ההברחה, ופלט באופן טבעי חלק מהשלל. לאחר מכן הוא פונה לבית החולים, שם נמצאו בו גופים זרים נוספים במהלך בדיקת רנטגן.