שליח חב"ד ברח מנגיף הקורונה בסין: "יש כאן סכנת נפשות"

הרב דובי הניג עזב את ביתו שבסין וחזר ארצה עם משפחתו עקב התפשטות הנגיף. "בצ'נגדו המצב הולך ונהיה יותר ויותר קשה" מסביר הרב ומתאר את הפאניקה ברחוב הסיני

חדשות כיפה משה סלע, חדשות כיפה 03/02/20 09:58 ח בשבט התשפ

שליח חב"ד ברח מנגיף הקורונה בסין: "יש כאן סכנת נפשות"
אילוסטרציה, צילום: shutterstock

נגיף הקורונה מביא לבהלה גדולה בסין, ומי שביקש להתייחס לעניין הוא הרב דוב הניג, שליח חב"ד בצ'נגדו שבסין בראיון ל- FM 103. הרב הניג נאלץ לעזוב את ביתו יחד עם משפחתו, וזאת מפני החשש להידבק בנגיף המסוכן . "עזבנו את העיר צ'נגדו, מחוז סצואן כי יש כאן סכנת נפשות ופיקוח נפש דוחה הכל. המרחב האווירי ייסגר מחר לחלוטין ובקהילה יישארו 12 אנשים סך הכל כשרובם לא יכולים לצאת כי יש להם חיות מחמד שלא ניתן להטיס אותם או כי יש להם בן משפחה סיני. השארנו במקום מישהו מהקהילה שידאג לכולם לאורך בחינם, יש לנו מסיכות ואספקה גדולה לכולם".

"בצ'נגדו המצב הולך ונהיה יותר ויותר קשה", מתאר הרב את המצב בשטח, " אי אפשר לתאר את ההערכה שלי למשטר הסיני. הם דאגו לאנשים אחד-אחד. במיוחד למערביים, הם דאגו לחלק פליירים באנגלית, דאגו לבוא ולהרגיע. הם אלו שעודדו אותנו לצאת מסין".

הרב הסביר כי הוא בדרכו לישראל יחד עם משפחתו, והתייחס לצו החדש שהוציא משרד הבריאות, לפיו על הבאים מסין לשהות בבידוד לתקופה של 14 יום: "אם אהיה בסגר יהיה לי זמן איכות עם המשפחה" הוא טוען, ומוסיף כי איננו יודע אם הרשויות בסין מדווחות נתוני אמת בכל הקשור לכמות הנספים מהנגיף, אך אין זה משנה את הלחץ האמיתי הקיים בשטח.