נלחמים בנגיף הקורונה: משרד הבריאות בצו חריג לחוזרים מסין

לאור התפשטות הנגיף, משרד הבריאות מבקש מהחוזרים מסים לשהות בבידוד בביתם או בבית חולים, ולדווח על מקום הימצאם. "מטרת הצו היא למנוע הדבקה בנגיף הקורונה ולמנוע את התפשטותו בישראל"

חדשות כיפה משה סלע, חדשות כיפה 03/02/20 07:28 ח בשבט התשפ

נלחמים בנגיף הקורונה: משרד הבריאות בצו חריג לחוזרים מסין
אילוסטרציה , צילום: פלאש 90, משה שי

משרד הבריאות מתגונן מפני נגיף הקורונה, ומפרסם צו המחייב את בידודם של הישראלים החוזרים מסין על פי הצו, במידה ואדם נחת בישראל לאחר ששהה בסין, עליו לשהות בבידוד לכל הפחות 14 יום בביתו או בבית חולים מרגע נחיתתו. הצו אף מתייחס לאנשים ששהו בצמוד לאנשים החשודים כנושאים את הנגיף עליהם. בנוס, על פי הצו, במהלך הבידוד חל איסור לצאת ממרחב שיוגדר מראש אלא באישור רופא. בנוסף, על החוזרים מסין לדווח על מקום השהייה שבחרו. 

"נכון להיום אין חיסון שבאמצעותו ניתן למנוע את התפשטות המחלה ואין טיפול ידוע. מטרת הצו היא למנוע הדבקה בנגיף הקורונה ולמנוע את התפשטותו בישראל על-ידי קביעת חובת בידוד למי ששהה בסין, וכן למי שהיה במגע עם חולה קורונה מאומת" הסביר מנכ"ל משרד הבריאות משה בר סימן טוב. נכון לעכשיו עומד מניין הקורבנות מנגיף הקורונה על 362 בני אדם - רובם בסין, אחד מתוכם מהפיליפינים. כמות הנדבקים בנגיף עומדת על יותר מ-17 אלף בני אדם, רובם מסין. 

בתוך כך, אמש סיירו שר הפנים אריה דרעי ושר הבריאות יעקב ליצמן בעמדות רשות האוכלוסין וההגירה בנתב"ג. "לצערנו אנחנו כמעט בטוחים שהנגיף יגיע לארץ, ואנחנו נערכים לעשות כל מה שצריך כדי לטפל בו", אמר השר ליצמן. "אנחנו מתפללים לאלוהים שהוא לא יגיע, אולי התפילות יעזרו, אבל צריך להיערך". השר דרעי הוסיף: "הנגיף יצא מסין, הוא נמצא בהרבה מאוד מדינות. אנחנו לא יודעים אם הגיע לישראל, אבל צריך להתכונן לכך שהוא יגיע. לא צריך להיכנס להיסטריה, אבל זה עולם קטן והנגיף עובר מהר".

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן