שרן השכל: ״מערכת הביטחון, באופן חד צדדי, שינתה את הסטטוס קוו במערת המכפלה״

חברת הכנסת הגיעה לסיור נוסף במערת המכפלה והמצב נותר על כנו, חברי כנסת עדיין אינם רשאים להיכנס לאוהל יצחק, בניגוד לסטטוס קוו הישן. "התנהלות כזו מחדדת את הצורך בהחלת הריבונות"

חדשות כיפה חדשות כיפה 02/02/20 18:06 ז בשבט התשפ

שרן השכל: ״מערכת הביטחון, באופן חד צדדי, שינתה את הסטטוס קוו במערת המכפלה״
שרן השכל במערת המכפלה, צילום: יח"צ

גם השבוע חברת הכנסת שרן השכל מהליכוד, סיירה במערת המכפלה לאחר שבמהלך החודשים האחרונים שונה הסטטוס קוו במקום ע״י מערכת הביטחון. חברת הכנסת השכל הגיעה היום (א׳) לביקור וסיור במערת המכפלה לאחר שלפני כשבועיים אנשי כוחות הביטחון מנעו ממנה להיכנס לאולם יצחק, מדובר בשינויי הסטטוס קוו במקום כאשר עד לאחרונה הותרה במשך שנים כניסתם של חברי כנסת לאולם. 

חברת הכנסת השכל פועלת להחלת ריבונות על כל ההתיישבות מיומה הראשון בכנסת ואף הגישה הצעת חקיקה להחלת ריבונות בבקעת הירדן וצפון ים המלח, כחלק ממאמציה מקפידה חברת הכנסת השכל להגיע ליישוב היהודי בחברון ולמערת המכפלה כל חודש בשביל לוודא שהסטטוס קוו וזכויות התושבים הישראלים אינן נפגעות. 

למקורביה אמרה כי לא ייתכן שמערכת הביטחון הישראלית משנה את הסטטוס קוו לרעת אזרחי ישראל בצורה כה גסה וללא אישור או התייעצות עם הדרג הנבחר, ועדת חוץ ובטחון או שר הבטחון. בנוסף אמרה השכל כי התנהלות כזו מחדדת את הצורך בהחלת הריבונות וביטול המנהל האזרחי הצבאי בהקדם האפשרי.