יוסי דגן: "החלת ריבונות גם ללא אישור הבית הלבן"

מועצה אזורית שומרון החלה אמש בקמפיין בארץ ובארה"ב בדרישה להחיל ריבונות כבר השבוע. דגן במכתב לנתניהו: "מדינת ישראל היא לא רפובליקת בננות. אנחנו לא נהיה כלי שרת של אינטריגות פנימיות בתוך הבית הלבן"

חדשות כיפה חדשות כיפה 02/02/20 17:56 ז בשבט התשפ

יוסי דגן: "החלת ריבונות גם ללא אישור הבית הלבן"
צילום: לשכת ראש הממשלה

המאבק על החלת הריבונות כבר השבוע, עולה מדרגה, לאחר שמועצה אזורית שומרון החלה אמש בקמפיין בארץ ובארה"ב בדרישה להחיל ריבונות כבר השבוע, פנה הבוקר ראש המועצה האזורית שומרון יוסי דגן, במכתב לראש הממשלה מרבנימין נתניהו, בדרישה להחיל ריבונות כבר השבוע בישיבת הממשלה הקרובה שתאריכה טרם נקבע.  

לדבריו: "כולנו מכבדים את נשיא ארה"ב טראמפ, שנוטה לטובת ישראל יותר מאשר קודמיו, אבל אדוני ראש הממשלה, אנחנו בחרנו אותך בבחירות במדינת ישראל, לא בחרנו בבחירות בארצות הברית את טראמפ, אפילו לא בחרנו את ג'ראד קושניר.   

"מדינת ישראל היא לא רפובליקת בננות. אנחנו לא נהיה כלי שרת של אינטריגות פנימיות בתוך הבית הלבן. החלת הריבונות היא דבר נכון ואסטרטגי. זה מה שאזרחי מדינת ישראל מצפים ממך, זה מה שהצהרת בבית הלבן". 

"צריך להגיד לנשיא ארצות הברית: אנחנו מאוד מכבדים אותך אבל מדינת ישראל היא מדינה ריבונית.  זה מה שטוב למדינת ישראל, זה מה שהציבור רוצה. אנחנו את הריבונות מחילים בין אם אתם חוזרים בכם ובין אם אתם לא חוזרים בכם. זהו אינטרס קיומי של מדינת ישראל זהו רגע היסטורי ואתה ראש הממשלה, יש לך את הזכות לממש אותו".

דגן מוסיף: "זוהי דרישה ערכית ובסיסית. חצי מליון מתיישבים ביהודה ושומרון חיכו די. ארה"ב מוכנה באופן עקרוני להחלת ריבונות, אין צורך לחכות גם לחתימת ידם בישיבת הממשלה. התלות שמגלה מדינת ישראל בארה"ב מוגזמת ולא לכבודה. בגין ידע להחיל ריבונות על רמת הגולן נגד עמדת ארה"ב, אשכול ידע להחיל ריבונות על מזרח ירושלים גם הוא נגד עמדת ארה"ב. רוב ההחלטות האסטרטגיות החשובות של מדינת ישראל התקבלו נגד עמדת ארה"ב כולל ההכרזה על הקמת המדינה. אתה מנהיג גדול, ועשית דברים גדולים" אומר דגן לראש הממשלה "אבל כל זה עלול לרדת לטמיון בשל כניעה לוויכוחים בבית הלבן שאין להם שום קשר לישראל.  אנחנו מצפים מראש הממשלה להעלות את נושא החלת הריבונות להצבעה בממשלה כבר השבוע, ללא הכנסת נושא מדינת הטרור בלב הארץ להחלטה, כפי שצריך היה לעשות מזמן. כל דבר אחר עלול להיות בכייה לדורות ועלול להביא להפלת שלטון הימין בבחירות"