אבו מאזן: "רבים מהעולים לישראל מרוסיה ואתיופיה אינם יהודים"

יו"ר הרשות דרש, בכינוס שרי מדינות ערב בקהיר, שמזרח ירושלים תיכלל כבירת המדינה הפלשתינית וטען כי יוצאי רוסיה ואתיופיה אינם יהודים. ערבים מיישובי המשולש ומאזורים נוספים הגיעו להפגנה בבקה אל-גרבייה.

חדשות כיפה חדשות כיפה 01/02/20 19:02 ו בשבט התשפ

אבו מאזן: "רבים מהעולים לישראל מרוסיה ואתיופיה אינם יהודים"
אבו מאזן, צילום: פלאש 90

הליגה הערבית דחתה היום (ש') את תכנית המאה. בהודעה המסכמת נאמר כי התכנית לא תוביל לשלום. שרי הליגה הודיעו כי לא ישתפו פעולה עם ארצות הברית ביישום התכנית והתריעו לבל תנסה ישראל לממש את התכנית בכוח באופן חד-צדדי. 

יו"ר הרשות הפלסטינית נאם ואמר כי "רק בגלל שירושלים תהיה בירת ישראל, לעולם לא אקבל את הפיתרון הזה, ולא ארשם בהיסטוריה שלי ושל ארצי שמכרתי את ירושלים. ירושלים היא לא לי בלבד, אלא עבור כולנו".

אבו מאזן גם אמר כי "רבים מהעולים לישראל מרוסיה אינם יהודים. הם שילמו כסף כדי שיגידו שהם יהודים. גם בקרב יוצאי אתיופיה אחוז היהודים נמוך. והם רוצים שאכיר במדינה יהודית".

אבו מאזן יציע תכנית שלום אלטרנטיבית לתכנית השלום האמריקנית, הפלשתינים ידרשו שמזרח ירושלים תיכלל כבירתם כנקודת מוצא לפני התחלת כל דיאלוג, והם מוכנים לשיחות כל עוד ארצות הברית לא תשמש כמתווך בהן. 

מוקדם יותר היום ערבים הגיעו להפגנה בבקה אל-גרבייה, המפגינים הם תושבי יישובי המשולש הגליל והנגב וקראו "ניאבק נגד העסקה", "מושחתים לא יחליטו לאזרחים" ו"נקריב את חיינו למען פלסטין ומסגד אל-אקצא". את ההפגנה ארגנה ועדת המעקב של האוכלוסייה הערבית. אתמול התקיימו כמה הפגנות קטנות נגד התוכנית בטירה, טייבה, דיר חנא, כפר יאסיף, נחף ומג'דל כרום. 

יו"ר כחול לבן בני גנץ בתגובה: "אבו מאזן שוב לא מפספס הזדמנות לסרבנות. הגיע הזמן שיתחיל לעבוד עבור דור העתיד והשלום במקום להיתקע בעבר ולמנוע מהאזור כולו עתיד של תקווה. הבורות והזלזול כלפי אחינו העולים מברית המועצות לשעבר ואתיופיה שהם חלק בלתי נפרד מהעם היהודי- מבישים. ככה לא בונים שלום."

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן