מחר הברקזיט של בריטניה: מה ההשלכות?

מחר בריטניה תיפרד מהאיחוד האירופי ותכנס לשנת מעבר, בזמן הזה תדון בריטניה על ההשלכות הכלכליות עם יתר האיחוד. מי שעתידם הכי לוט בערפל הם מהגרים שהגיעו לבריטניה ובריטים שהיגרו למדינות אחרות

חדשות כיפה חדשות כיפה 30/01/20 22:05 ד בשבט התשפ

מחר הברקזיט של בריטניה: מה ההשלכות?
בוריס ג'ונסון, ראש ממשלת בריטניה , צילום: shutterstock

אחרי שלוש שנים ארוכות של סבבי הצבעות בקרב הציבור הבריטי ומחלוקות לא קטנות, מחר זה קורה הברקזיט יוצא לפועל. מה יהיו ההשלכות אף אחד לא יודע באמת, בשביל זה תתחיל שנת מעבר בה יתבררו הדברים וההסכמים הכלכליים יבנו תוך כדי תנועה. אז מה כן ידוע שישתנה?

אז ראשית השלכות פוליטיות פיזיות, 73 חברי הפרלמנט הבריטים יעזבו את האיחוד בבריסל. כמו גם הפסקת כהונתו של הנציב מטעם בריטניה בנציבות והעובדה כי שרים בריטיים לא ישתתפו יותר בישיבות של האיחוד האירופי משמעותה כי בריטניה לא תיוצג יותר באיחוד.

שנית המחיר כדי לצאת לברקזיט יעלה לבריטניה לא מעט. במהלך השנה הקרובה היא תמשיך להיות כפופה לחוקי האיחוד האירופי. בריטניה תאלץ להעביר כ-39 מיליארד ליש"ט לאיחוד האירופי כ"חשבון גירושים", כפי שמכנים זאת כלי התקשורת הבריטיים - פיצוי על פרויקטים שהתחייבה אליהם ותמורה להשקעות של האיחוד בממלכה. ובסוף לאחר שנת המעבר האיחוד האירופי יכול לדרוש שנה נוספת אם לא יגיעו ליעדים שהם מעוניינים בהם. ג'ונסון הודיע שיתנגד למקרה שכזה.