ארגון הבריאות העולמי הכריז על מצב חירום

נגיף הקורונה מעורר דאגה עד שהערב ארגון הבריאות העולמי הכריז על מצב חירום בעקבות ההתפשטות המהירה של הנגיף. מצד שני הארגון "מתנגד להטלת מגבלות על סחר עם סין או על נסיעה למדינה בעקבות הנגיף"

חדשות כיפה חדשות כיפה 30/01/20 21:52 ד בשבט התשפ

ארגון הבריאות העולמי הכריז על מצב חירום
נלחמים בווירוס הקורונה, צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

ארגון הבריאות העולמי הכריז הערב (ה') על מצב חירום בעקבות התפרצות נגיף הקורונה. לדברי יו"ר הארגון טדרוס אדהנום גברהיסוס, ההחלטה התקבלה "כמעט פה אחד". לדבריו, "אני מאמין שהמהלך יחזיר את הגל לאחור". בהצהרה נמסר כי ההכרזה "אינה מהווה הבעת אי אמון בסין". מניין קורבנות הנגיף הגיע היום ל-170 בני אדם, כולם בסין. קרוב ל-8,000 איש נדבקו בסין וברחבי העולם.

יו"ר הארגון הוסיף להבהיר"הסיבה העיקרית להצהרה זו היא לא מה שקורה בסין, אלא מה שקורה במדינות אחרות, שבהן תשתית מערכת הבריאות חלשה יותר מבמדינות המפותחות. כמו כן הובהר כי הארגון "מתנגד להטלת מגבלות על סחר עם סין או על נסיעה למדינה בעקבות הנגיף".

כזכור הדאגה הגיעה גם לישראל, שר הבריאות יעקב ליצמן מצטרף הודיע מוקדם יותר היום  שמסין לישראל לא יהיו טיסות "לא נאשר לטיסות מסין להיכנס לישראל עד להודעה חדשה". חברת אל על עצרה גם את הטיסות לסין. חברת התעופה הלאומית הודיעה כי כל הטיסות לסין יופסקו, ולא יחודשו לפני סוף חודש מרץ.