הפגנת הנכים בתל אביב: דורשים ליישם את חוק הגדלת הקצבאות

כ-200 נכים מפגינים כעת ופעילים מתנועת "דרור ישראל" הגיעו להפגנה מול קריית הממשלה בתל אביב. בשל הקיפאון הפוליטי טרם יושם החוק להגדלת הקצבאות לנכים. בהפגנה משתתפים גם חברי מפלגת מרצ, ניצן הורוביץ, ואילן גילאון

חדשות כיפה חדשות כיפה 30/01/20 17:55 ד בשבט התשפ

הפגנת הנכים בתל אביב: דורשים  ליישם את חוק הגדלת הקצבאות
הפגנות הנכים. ארכיון, צילום: פלאש 90

ההשלכות של הקיפאון המדיני: כ-200 נכים ופעילים מתנועת "דרור ישראל" מפגינים הערב (ה') במתחם קרית הממשלה שבצומת עזריאלי בתל אביב בקריאה לממשלה להגדיל את קצבאות הנכות. הפגנות הנכים מתקיימות הפעם ללא חסימות כבישים המארגנים קראו מעל הבמה למשתתפים שלא לחסום את הכבישים הסמוכים והדגישו כי ההפגנה היא בתיאום מלא עם המשטרה.

המפגינים הגיעו בדרישה מהממשלה לקיים את החוק להגדלת קצבאות הנכות, שלא מיושם בגלל הקיפאון הפוליטי. האירוע, תחת הכותרת "הבטחתם? תקיימו!", יפתח סדרת פעולות ומחאות המתכוננות על ידי הנכים, שזכו לכינוי "תיק 3,700" – סכום הקצבה החודשית שנקבע בחוק. בהפגנה משתתפים גם יו"ר מרצ, ניצן הורוביץ, וחבר הכנסת אילן גילאון ממפלגתו.

ח"כ אילן גילאון בהפגנה: "נעשה הכל כדי להעמיד את שכר המינימום כרף לקביעת קצבת הנכות כתנאי לכל ממשלה. אולי אנחנו משעממים ולא מעניינים את ראש הממשלה אבל לכל אדם מגיע חום בחורף, אוכל במקרר וכסף לתרופות. אותם 300 שקלים שאנחנו מצפים להם זה הרבה כסף עבורנו. לכן בג"צ יעזור לממשלה לקבל את ההחלטה אם לא תקבל אותה בעצמה".