לאור התפשטות נגיף הקורונה: משרד החוץ יפנה משפחות דיפלומטים מסין

על רק התפשטות הנגיף, משפחות דיפלומטים ישראלים השוהות בסין צפויות לחזור ארצה. מוקדם יותר אמר ליצמן כי יבחן מניעה של טיסות מישראל לסין. עד כה נקבע מותם של 132 איש מהמחלה

חדשות כיפה חדשות כיפה 29/01/20 18:06 ג בשבט התשפ

לאור התפשטות נגיף הקורונה: משרד החוץ יפנה משפחות דיפלומטים מסין
אילוסטרציה, צילום: pexels (Pixabay)

משרד החוץ יפנה משפחות הדיפלומטים הישראלים מסין לאור התפשטות נגיף הקורונה, כך מדיווח של חדשות 12. בהמשך ישיר, משרד הבריאות הודיע היום (ד') כי נשקלת האפשרות לקרוא לציבור הנוסעים שחוזרים מסין להימנע מלהסתובב במקומות ציבוריים למשך כמה ימים גם במידה ולא ימצאו עליהם תסמינים למחלה.

שר הבריאות יעקב ליצמן התייחס לבהלת הנגיף והוסיף כי יבחן אפשרות למנוע טיסות מישראל לסין וחזור. "אנו לקראת צעדים דרמטיים בטיפול בקורונה. הערב נקיים ישיבה מיוחדת וכנראה שלא נאפשר במיידי לעובדים סיניים להיכנס לארץ. בהמשך נשקול מניעת טיסות לסין ומסין."

משרד החוץ הוסיף ואמר כי נכון לכרגע "כל נציגויות ישראל בסין ממשיכות לתפקד כרגיל ועומדות לשירותם של ישראלים השוהים במדינה. משפחות שליחים עם ילדים אשר ביקשו להאריך את חופשת ראש השנה הסיני בעקבות דחיית פתיחת הלימודים קיבלו היתר לכך. אין מדובר בפינוי."

לא רק בישראל נלחמים בנגיף המתפשט. מפרסומים בגרמניה עולה כי חברת התעופה הגרמנית "לופטהנזה" מתכננת גם היא להשעות את הטיסות שלה לסין בעקבות התפרצות הנגיף במדינה. בחברה טרם הגיבו לדיווח. עוד עולה מדיווחים זרים, כי מספר המתים בסין מהנגיף זינק ל- 132, ולפחות 5,974 איש נקבעו בוודאות מהנגיף.