דליפת אבטחה ב'פייבוקס', שהודיעה: "אין חשש לכספי המשתמשים"

ביישומון העברת הכספים הפופולרי הודיעו על תקלת אבטחה שהובילה לדליפת מידע, אך הדגישו כי אין חשש לכספי המשתמשים: "התקלה תוקנה באופן מלא שעות ספורות אחרי שהתגלתה והאפליקציה בטוחה לשימוש"

חדשות כיפה יהונתן קליין, חדשות כיפה 29/01/20 09:17 ג בשבט התשפ

דליפת אבטחה ב'פייבוקס', שהודיעה: "אין חשש לכספי המשתמשים"
אפליקציית העברת הכספים 'פייבוקס', צילום: PayBox

יישומון התשלומים והעברת הכספים הפופולרי, 'פייבוקס', הודיע הבוקר (ד') על דליפת מידע מהיישומון, בעקבות פרצת אבטחה. על פי דיווח ב'כלכליסט', הפרצה אירעה בעקבות תקלה בהתקנת שרת חדש.

בהודעת החברה נאמר כי "התקלה תוקנה באופן מלא שעות ספורות אחרי שהתגלתה והאפליקציה בטוחה לשימוש". עוד כתבו בפייבוקס ללקוחותיהם: "אנו מצטערים מאוד על האירוע ועושים הכל כדי להיות ראויים לאמונך. אנחנו מחויבים להפיק את הלקחים הנדרשים כדי למנוע ממקרה כזה להתרחש שוב".

בחברה הדגישו כי המידע שדלף לא כלל פגיעה בכספי המשתמשים, וכן כי ניתן להוסיף ולהשתמש ביישומון ללא בעיה.

מבנק ישראל נמסר בתגובה: "הבנק עודכן לגבי אירוע דלף המידע באפליקציית התשלומים פייבוקס ועוקב מקרוב אחר ההתפתחויות. לצד הפעולות שנקט בנק דיסקונט, בנק ישראל, בהתייעצות עם מערך הסייבר הלאומי, הנחה את הבנק בדבר צעדים נוספים שעליו לנקוט. הרשות להגנת הפרטיות במשרד המשפטים עודכנה אף היא לגבי פרטי האירוע.
מהניתוח שבידינו עולה כי אין חשש לפגיעה כספית ישירה בלקוחות האפליקציה כתוצאה מהמידע שנחשף. בנק ישראל ממשיך לבדוק את פרטי האירוע".

 

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן