השר בצלאל סמוטריץ: "התקדמנו הערב צעד אדיר, גם אם לא מושלם"

שר התחבורה מתייחס לתוכנית המאה של הנשיא טראמפ: "מפעל ההתיישבות ניצח בגדול. מוכח היום, כפי שמתרחש שוב ושוב בלמעלה ממאה שנות ציונות, שקביעת העובדות בשטח מביאה אחריה את ההכרה הבינלאומית"

חדשות כיפה חדשות כיפה 28/01/20 21:45 ב בשבט התשפ

השר בצלאל סמוטריץ: "התקדמנו הערב צעד אדיר, גם אם לא מושלם"
שר התחבורה בצלאל סמוטריץ' , צילום: כיפה

שר התחבורה, ח"כ סמוטריץ מתייחס הערב (ג) לתוכנית המאה שהציג הנשיא טראמפ.  סמוטריץ פותח את דבריו עם ציון הדברים החיובים בתוכן התוכנית וכותב: "כמה נקודות בערב ההיסטורי הזה: כך היא גאולתם של ישראל. קמעה קמעה. אור וחושך משמשים בערבוביה. התקדמנו הערב צעד אדיר, גם אם לא מושלם. ההכרה אמריקאית בדבר הזכות התנ"כית וההיסטורית של העם היהודי על ארץ ישראל כולה היא התגשמות שלב משמעותי בדברי הנביאים. עם לא יכול להיות כובש בארצו! הלוואי ושם שמים יהיה שגור גם על לשונם של מנהיגינו כפי שהוא שגור על לשונם של הנשיא טראמפ ואנשיו.
מפעל ההתיישבות ניצח בגדול. מוכח היום, כפי שמתרחש שוב ושוב בלמעלה ממאה שנות ציונות, שקביעת העובדות בשטח מביאה אחריה את ההכרה הבינלאומית. נממש מיידית, וכשלב ביניים, את ההכרה הזו על מרחבי ההתיישבות הקיימת ונמשיך לקבוע עובדות בשטח גם בשאר חלקי ארץ ישראל. ההכרה העולמית תגיע בעזרת השם גם אליהם.
שיח הריבונות ניצח. אם כשהתחלנו בהתיישבות ובשדולת ארץ ישראל בכנסת לדבר על זה היו אומרים לנו שתוך כמה שנים תוחל הריבונות על כל ההתיישבות לא היינו מאמינים. פשוט היינו כחולמים. מה לא אמרו עלינו - שאנחנו הזויים, משיחיים, לא ראליים. ביום ראשון בע"ה זה יקרה. המעז מנצח. נמשיך להעיז ובעזרת השם גם לנצח עוד ועוד."

סמוטריץ לא מעלים עין מהחלקים הרעים בתוכנית ומתייחס גם אליהם: "בתכנית, כפי שהיא הוצגה היום על ידי הנשיא טראמפ, יש גם חלק רע ומסוכן, שגם אם אף אחד לא מאמין - כולל האמריקאים עצמם - שימתממש, אסור לקבל אפילו הצהרתית. הבשורה הטובה היא שממשלת ישראל לא נדרשת לקבל את התכנית. האמריקאים מסתפקים באמירת ה"כן" הכללית והאישית של נתניהו בנאומו לשאת ולתת בעתיד על בסיסה, אם וכאשר הערבים יקיימו את התנאים שהוצבו להם, ולמעשה יהפכו לסקנדינבים - מה שכמובן לא יקרה לעולם. החלטת הממשלה תכלול רק את החלק הטוב של התכנית - החלת ריבונות מיידית על ההתיישבות כולה. על כל השאר דיבר רק הנשיא טראמפ וזה אינו מחייב אותנו. מבחינתנו זה ריבונות עכשיו, מדינה ערבית לעולם לא.
אנחנו ממשיכים להתנגד לכל סוג של ריבונות ערבית בארץ ישראל ולמסירה של סנטימטר אחד ממנה. לא היום ולא בעתיד, לא במפורש ולא במשתמע. במובן הזה אנחנו לא מקבלים את התכנית האמריקאית אלא לוקחים ממנה את החלקים הטובים. מורכב אבל אפשרי.
מרשה לעצמי להעריך שגם האמריקאים יודעים שאין שום סיכוי בעולם שהערבים יבואו לתכנית בתנאים האלה, ואף בונים על זה. למעשה הם מתייצבים לצידה של ישראל ומשלמים "מס שפתיים" לערבים. במובן הזה התמונה מתהפכת - במקום מחויבות לערבים ותשלום "מס שפתיים" לביטחונה של ישראל, מחוייבות אמיתית לישראל ו"מס שפתיים" לערבים."

ומתלבט אם זהו נסיון או הזדמנות  " בימים האחרונים אני מתלבט הרבה האם הקב"ה מציב לנו הזדמנות במהלך הזה או מעמיד אותנו בניסיון. אני נוטה לחשוב שהוא מזמן לנו הזדמנות אדירה. הנשיא טראמפ הוא ידיד אמת של ישראל, והוא הוכיח את זה בשורה של מעשים. הוא מוקף ביהודים אוהבי ישראל ונסמך פוליטית במידה רבה על האיוונגליסטים תומכי ישראל. "מגלגלין זכות על ידי זכאי".
ניקח בשתי ידיים את המתנה שרבוש"ע נותן לנו דרך שליחו בבית הלבן, ונמשיך לפעול עם א-ל המחזיר שכינתו לציון ברחמים, ולהתאמץ להיות ראויים למתנות הבאות בשאר חלקי ארץ ישראל."