ראש מועצת יש"ע לשעבר לכיפה: "אסור להסכים לתכנית המאה גם במחיר של ריבונות"

חננאל דורני מסביר לחדשות כיפה מדוע הוא מתנגד לתכנית השלום של ארה"ב, טוען כי היא מוסרת לפלסטינים חלקים נרחבים מיהודה ושומרון ותוקף: "מכרו אותנו"

חדשות כיפה מירב כהן, חדשות כיפה 28/01/20 21:11 ב בשבט התשפ

ראש מועצת יש"ע לשעבר לכיפה: "אסור להסכים לתכנית המאה גם במחיר של ריבונות"
יו"ר מועצת יש"ע החדש. חננאל דורני, צילום: מירי צחי

לאחקר הצהרתו של הנשיא טראמפ, חננאל דורני, ראש מועצת יש"ע לשעבר טוען כי תכנית השלום האמריקאית, המוכנה 'תכנית המאה' מסוכנת להתיישבות היהודית ביהודה ושומרון ואסור להסכים לה. 

מה דעתך על תכנית המאה?

"אסור להסכים לתכנית המאה, שבעצם משאירה את מספר יישובים יהודיים במובלעות בתוך המדינה הפלסטינית ומבטיחה מדינה פלסטינים עם רצף טריטוריאלי על חלקים רחבים מיהודה ושומרון.

בשטחי C יש רציפות גדולה מאוד של יישובים ישראלים, אולם לפי החזון הזה חלקים גדולים משטחי C יהפכו להיות שטחים של המדינה הפלסטינית. ממש אי אפשר לקבל את זה, זה נורא ואיום".

צילום: ללא

אנחנו כבר למודי ניסיון ויודעים שהפלסטינים ידחו את ההצעה בעוד ארבע שנים כמו שניתן להם. למה לא לקבל את מה שאפשר עכשיו? 

"כי יש משקל לדיפלומטיה ולשיח. אם המעצמה הגדולה בעולם וראש הממשלה הישראלי והימני אומר קבל עם ועדה שהוא מקבל את התכנית זה לא טוב. כל לב ליבה של מדינת ישראל, שעליה אנחנו נלחמים כל כך הרבה שנים, ארץ מולדתינו שהמלכים הלכו פה ועכשיו אני בעצם נותן את זה? אי אפשר להסכים לזה. התכנית נותנת להם רצף משמעותי מאוד עם חלקים שמנים ביותר בהם תקום מדינה פלסטינית. השאירו לנו רק מובלעות.

דורני קובע כי למרות הרגע ההיסטורי צריך להמתין: "ישראל צריכה להתנגד לתכנית שמוסרת לפלסטינים את כל יהודה ושומרון, למעט יישובים מבודדים בעומק השטח, גם במחיר של ריבונות. נמתין ובסוף זה יגיע, כנראה שהזמן הוא לא עכשיו", ומסיים: "מכרו אותנו".